کد مطلب: ۷۳۵۶۹۶

مقاصد گردشگری ارزان در جهان کدام اند؟

مقاصد گردشگری ارزان در جهان کدام اند؟

هرساله لیستی از مقاصد گردشگری ارزان در جهان توسط نشریه‌های متعددی اعلام می‌شود که گاهی نام ایران را نیز در آن لیست‌ها می‌بینیم.

هرساله لیستی از مقاصد گردشگری ارزان در جهان توسط نشریه‌های متعددی اعلام می‌شود که گاهی نام ایران را نیز در آن لیست‌ها می‌بینیم. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی ارزان‌ترین مقاصد سفر از منظر بین‌المللی نگاه کنیم که شاید برایتان جالب باشد.

علی‌رغم اینکه ارمنستان و یا ترکیه ارزان‌ترین مقاصد برای ایرانیان است؛ اما خوب است تا با دیگر کشورهای ارزان دنیا هم آشنا شویم تا در صورت امکان دیدن آن‌ها را نیز تجربه کنیم.

در این مقاله به شما می‌گوییم که ارزان‌ترین کشورها برای سفر کدامند و لیستی از کشورهای اقتصادی برای گردش در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نپال

یکی از دیدنی‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای دنیا نپال است که در همسایگی چین و هند قرار گرفته است. این کشور بر روی ارتفاعات هیمالیا قرار گرفته و به همین دلیل گزینه خوبی برای کوهنوردی شمرده می‌شود. نپال به دلیل داشتن طبیعت بکر و بناهای باشکوه شهرتی جهانی دارد به نحوی که سالانه گردشگران زیادی با بلیط هواپیما برای بازدید راهی آنجا می‌شوند. از آنجایی که مردم نپال پیرو آیین هندو هستند معابد فراوانی را می‌توان در شهرهای نپال دید که از معماری جذابی برخوردارند.

گنبدهای بلند، معابد مختلف و پوشش سنتی مردم نپال آنجا را به مقصدی عالی برای ماجراجویی بدل کرده است. همچنین اسکان در این کشور بسیار ارزان است که البته دلیل آن هم لاکچری نبودن مراکز اقامتی است. اگر به هتل‌های لوکس با خدمات عالی علاقه دارید نپال گزینه خوبی نیست؛ اما اگر می‌خواهید در خانه مسافرهای سنتی در وسط شهر اسکان کنید توصیه ما به شما نپال است. قیمت هتل‌های این کشور ارزان است و اگر بودجه کمی دارید پیدا کردن یک محل اقامت خوب در نپال غیر ممکن نیست.

گرجستان

یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان که در زمره ارزان‌ترین مقاصد گردشگری دنیا قرار دارد گرجستان است. این کشور که به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی شهرت زیادی دارد چندان مقصد گرانی نیست و در عرصه بین‌المللی خوب توانسته خود را مطرح کند.

کلیسای جامع سوتیتسخولی، منطقه سوانتی، کلیسای جواری، خیابان روستاولی، قلعه ناریکالا و شهر قدیم تفلیس از جمله اصلی‌ترین جاهای دیدنی گرجستان است که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. علاوه بر وجود جاذبه‌های متعدد وجود مراکز اقامتی مقرون به صرفه کاری کرده تا گرجستان به عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری دنیا بدل شود.

12

تایلند

یکی دیگر از ارزان‌ترین مقاصد سفر در دنیا تایلند است که حسابی برای تفریح و خوش‌گذرانی گزینه‌ای عالی است. این کشور به دلیل داشتن سواحل جذاب و کلاب‌های شبانه یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریح در آسیا است. همچنین مراکز اقامتی تایلند از تنوع بسیاری برخوردارند و از هتل‌های لاکچری گرفته تا مراکز اقامتی ارزان در آنجا یافت می‌شود.

مراکز اسکان در این کشور از لحاظ قیمت نیز تنوع دارند و با هر بودجه‌ای که باشید بهترین‌ها را می‌توانید پیدا کنید. وجود بازارهای محلی، رستوران‌های سنتی، تفریحات مختلف و قیمت‌های قابل قبول تایلند را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تبدیل کرده که بسیار ارزان است.

پراگ

پراگ را می‌توان یکی از ارزان‌ترین مقاصد اروپایی دانست که در لیست مقاصد گردشگری ارزان جهان قرار دارد. این شهر زیبا که پایتخت کشور چک است که در حوالی رودخانه ولتاوا قرار دارد و به داشتن چشم‌اندازهای رویایی مشهور است.

پراگ جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به بافت قدیمی شهر، کلیسای جامع، برج‌های دوقلو و ساختمان شهرداری اشاره کرد که از معماری باشکوهی برخوردارند. اگر قصد سفر به جمهوری چک را دارید باید بدانید که پرواز مستقیم از تهران به پراگ وجود ندارد و باید در ابتدا خود را به استانبول برسانید و سپس از آنجا راهی پراگ شوید.

همچنین در این شهر رستوران‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها با وجود کوچک بودن غذاهایی مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. به نحوی که تنها با چند یورو می‌توانید غذاهایی لذیذ میل کنید.

13 1

بلغارستان

این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر صوفیه است. بلغارستان به دلیل داشتن هتل‌های چند ستاره با قیمت‌های متنوع یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقاصد سفر است که توصیه می‌کنیم دیدن ان را از قلم نیندازید.

همچنین به دلیل داشتن جاهای دیدنی جذاب مانند کلیسای بویانا، صومعه ریلا، کلیسای جامع الکساندر نوسکی و کاخ اگزونگراد جایی عالی برای کشف ناشناخته‌ها است. همچنین سواحل رویایی بلغارستان به دلیل داشتن فضایی آرام و بکر حسابی شما را به وجد می‌آورند و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند.

14

ارمنستان

این کشور با طبیعت بکر و جاذبه‌های متنوع‌اش هم مقصدی سرگرم کننده است و هم ارزان! ارمنستان کشوری کوهستانی است و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می‌آید. همچنین به خاطر داشتن هتل‌های اقتصادی، حمل و نقل ارزان و خوراکی‌های نه چندان گران به عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری شناخته می‌شود که در دنیا نظیر ندارد.

ارمنستان جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به میدان جمهوری، موزه تاریخ، کلیسای جامع زوارتنوتس، بازار ورنیساج و دریاچه سوان اشاره کرد. همچنین این سرزمین طبیعت بکر و زیبایی دارد که همواره مورد بازدید طبیعت گردها قرار می‌گیرد. هتل های ارمنستان نیز از تنوع خدمات و امکانات برخوردارند و با هر بودجه‌ای که باشید می‌توانید یک محل اسکان خوب پیدا کنید.

کلام آخر

اگر شیفته سفر هستید پیشنهاد ما به شما نصب اپلیکیشین سفرمارکت است. با نصب این برنامه بر روی تلفن همراه خود می‌توانید به سرعت از تخفیفات و قیمت مراکز اقامتی، بلیط و تورها مطلع شوید و بدون دغدغه اقدام به رزرو کنید. همچنین کارشناسان سفرمارکت در کنار شما هستند تا در صورت بروز مشکل راهنمایتان کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.