کد مطلب: ۲۵۴۱۵۳

دولت ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند

دولت ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی نه تنها در سخن بلکه در مقام عمل باید مورد اهتمام قرار گیرد، گفت که دولت باید ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس، گفت: آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت، دولت باید ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند تا تولید گشنه نماند. حمایت از کالای ایرانی صرفا نه در سخنرانی‌ها بلکه در مقام عمل صورت پذیرد. تولیدکنندگان و صادرکنندگان اکنون با مشکلات گمرکی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین مساله حیات واحدهای صنعتی را به مخاطره انداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بدری افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی اجناس اعم از مواد اولیه و قطعات مورد نیاز را از گمرک وارد کرده‌اند اما در مرحله پرداخت ارز به مشکل برخوردند. دولت محترم زمان تصمیم‌گیری و حل مشکل امروز است که واحدهای تولیدی هنوز به پله آخر نرسیدند. هرگونه فوت وقت در جهت مشکل ارزی تولیدکنندگان می‌تواند به شدت واحدهای تولیدی را تهدید کند.

نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برند واتا وابسته به شرکت پاک آب سبلان و چنین شرکت‌هایی در بخش‌های آب معدنی طعم‌دار و گازدار در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر استان اردبیل به دلیل کمبود مواد اولیه تولیدی در صنایع نوشیدنی و آشامیدنی در آستانه رکود شدید قرار دارند و امکان تهیه مواد اولیه مذکور در بازار ارز با قیمت سرسام‌آور میسر نیست.

بدری تصریح کرد: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش دو تا سه برابری را تجربه می‌کند. ضروری است به تقویت تولید داخلی و تولیدات استان توجه جدی‌تری شود و بیشتر از این به وعده‌های توخالی غرب که عموما به لحاظ تاریخی نگاه استعماری دارند، دلخوش نباشیم. آقای رییس‌جمهور گرانی لجام‌گسیخته کمر مردم را خم کرده است. در ماه مبارک رمضان مردم با خشم عصیان‌گر بازار روبرو شده‌اند. حتما می‌دانید که قیمت گوشت قرمز کیلویی ۷۰ هزار تومان شده و کالای ضروری و مصرفی مردم ۳۰ تا ۴۰ درصد گران‌تر شده، با این وضعیت بازار، بانک مرکزی آمارسازی می‌کند. فکر می‌کنم آمارسازان در خواب غفلت هستند که باید بیدار شوند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.