کد مطلب: ۶۶۳۱۵۹

دولت استونی سقوط کرد

دولت استونی سقوط کرد

به گفته «کایا کالاس» نخست‌وزیر جمهوری استونی اوضاع امنیتی در اروپا به او فرصت همکاری با حزب «مرکز» کشورش را نداده است. در نتیجه اقدامات حزب مرکز در لایحه مربوط به آموزش موجب سقوط این دولت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از آن که جمهوری استونی میزبان سربازان انگلیسی شد، دولت روسیه برای بی‌ثبات کردن این کشور اقدام کرد. در نتیجه این تلاش مسکو، دولت استونی سقوط کرد.

بر اساس گزارش ایسنا ، در پی نگرانی از بابت تلاش‌های مسکو برای بی‌ثبات کردن استونی که میزبان سربازان انگلیسی است، دولت این کشور سقوط کرد.

به نوشته روزنامه تلگراف، «کایا کالاس» نخست‌وزیر استونی شرکای ائتلاف حاکم خود را به همکاری فعالانه علیه ارزش‌های کلیدی کشور متهم کرد. اتهدام ائتلاف این شرکا در مواجهه با تهدید امنیتی روسیه اعلام شده است.

حزب حاکم لیبرال او با حزب مرکز، ائتلافی نه چندان خوب دارد. حزب لیبرال در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، روابط دیرینه خود را با حزب متحد روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور قطع کرد.

خانم کالاس در مقابل پرچم‌‌های کشورش، اتحادیه اروپا و ناتو گفت: اوضاع امنیتی در اروپا این فرصت را به‌عنوان نخست‌وزیر استونی به من نداد تا به همکاری با حزب مرکز ادامه دهم.

این بحران در استونی پس از آن رخ داد که حزب مرکز علیه دولت در لایحه مربوط به آموزش رای داد و باعث شد تا دولت استونی پیش از اجلاس ژوئن ۲۰۲۲ ناتو در مادرید با هدف تقویت بخش شرقی این ائتلاف سقوط کند.

انگلیس تعداد سربازانش در استونی را پس از حمله اوکراین دو برابر کرده است. تعداد این سربازان به ۱۶۵۰ رسیده و انگلیس رهبری یک گروه چند ملیتی ناتو را نیز برعهده دارد.

همچنین این گمان وجود دارد که روسیه تلاش می‌کند تا از احزابی چون «مرکز» در استونی برای واکنش نرم‌تر این کشور درباره جنگ اوکراین بهره ببرد.

نخست وزیر استونی همچنین بر تحریم‌های شدیدتر علیه مسکو تاکید کرده و گفته که در دوران نخست‌وزیری او، استونی حمایت بیشتر نظامی را برای اوکراین بیش از هر کشور دیگری انجام داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.