خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۳۶۷۲

ویزای گردشگری ایرانیان برای سفر روسیه حذف می‌ شود

ویزای گردشگری ایرانیان برای سفر روسیه حذف می‌ شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اول ژانویه پیش‌رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اول ژانویه پیش‌رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری بیان کرد: ما به گردشگری به عنوان یک فرصت بزرگ نگاه می‌کنیم. البته از وضعیت فعلی رضایت نداریم. اما برنامه مهمی را برای رونق گردشگری بین دو کشور در نظر گرفته شده است. یکی از برنامه‌ها این است که از اول ژانویه پیش رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: ارتباطات و تعاملات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی است و اکنون که در یک گذر تاریخی قرار گرفته‌ایم باید ملت‌ها همسو با هم در این گذر حرکت کنند.

وی افزود: معتقدیم فرهنگ این قدرت را دارد تا با تحکیم ارتباطات و روابط ملت‌ها، زمینه ارتقاءِ تعاملات دو کشور را در سایر حوزه‌ها افزایش دهد. بر همین اساس نیز به هفته فرهنگی فقط به عنوان فرصت معرفی چند هنر و دستاورد فرهنگی نگاه نمی‌کنیم. بلکه آن را بهانه‌ای برای آشنایی عمیق در این ماموریت تاریخی خود می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در ایران میراث‌دار یک تمدن هفت هزار ساله هستیم. تمدنی که روند پرفراز و نشیبی را گذرانده و به جامعه بشری خدمات زیادی را ارائه کرد.

اسماعیلی با تأکید بر این‌که ارتباطات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی و عمیق است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش مراودات و رویداد‌های فرهنگی این ارتباطات عمیق فرهنگی را در افکار عمومی زنده نگه داریم. به ویژه امروز که دو کشور در یک ائتلاف راهبردی قرار گرفتند و هر دو در یک موضع فرهنگی و تمدنی با دشمنان مشترکی روبه‌رو هستند اهمیت افزایش روابط بیشتر به چشم می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.