کد مطلب: ۲۸۳۳۷۶

بهمنی:

دولت باید از حجم بدهی خود به شبکه بانکی بکاهد

دولت باید از حجم بدهی خود به شبکه بانکی بکاهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت کاهش حجم بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شبکه بانکی تاکید کرد و گفت: دولت برای افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک‌ها باید بدهی خود به شبکه بانکی را تصفیه کند.

محمود بهمنی با انتقاد از رقم روز افزون بدهی دولت به شبکه بانکی، گفت: بدهی بالای دولت به شبکه بانکی عملکردها را در این سیستم قفل کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شبکه بانکی تزریق شود قدرت اعتبارسنجی این سیستم افزایش خواهد یافت، افزود: اینکه در شرایط فعلی واحدهای تولیدی به علت نرسیدن منابع در حال تعطیلی هستند از یک سو به ناتوانی بانک‌ها در ارایه وام مربوط است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام می‌تواند تا حدودی به افزایش منابع مالی دولت کمک کند، تصریح کرد: رقمی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که با تکمیل آنها گردش نقدینگی بسیاری از مشکلات شبکه بانکی را نیز کاهش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اکنون بانک‌ها به علت اجرای برخی سیاست‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، گفت: کاهش نرخ سود بانکی در مقطعی و انتشار اوراق با نرخ ۲۰ درصد از سوی دیگر بدون توجه به بازار سرمایه وضعیت فعلی بازار و بی‌ثباتی قیمت‌ها را رقم زده است.

بهمنی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در برخورد با بانک‌ها باید سیاست شفافی داشته باشد، افزود: اینکه نرخ جریمه پرداختی از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی بابت بدهی‌ها رو به افزایش باشد خود از عللی است که ناتوانی در اعتبار سنجی را رقم می‌زند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سیاست‌های فعلی در حوزه بانکی باید مورد تغییر اساسی واقع شود در غیر این صورت بهبود وضعیت رخ نخواهد داد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.