کد مطلب: ۲۷۴۰۸۸

دولت برنامه‌های جدید اقتصادی تدوین کند

دولت برنامه‌های جدید اقتصادی تدوین کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در شرایط اقتصادی جدید باید برنامه جدیدی برای سازماندهی این وضعیت تدوین کند و در پیش بگیرد.

فریدون احمدی روز پنجشنبه افزود: آنچه در وضعیت کنونی کشور مشخص است، شرایط عادی گذشته وجود ندارد و دولت در آن مسیری که حرکت می‌کرد، نمی‌تواند ادامه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،احمدی یادآور شد: کشور در شرایط اقتصادی جدیدی قرار گرفته است و دولت باید به عنوان فرمانده اقتصاد کشور برنامه، طرح‌ها و بودجه کشور را متناسب با وضعیت کنونی بازبینی کند.

احمدی اظهار داشت: حرکت با روال گذشته به یقین پاسخگوی مدیریت و وضعیت کنونی اقتصادی نیست و باید برای تولید، ساماندهی مسکن و بازار مصرف برنامه‌ریزی جدیدی انجام شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به وضعیت بازار سکه، ارز و مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: تحول در اقتصاد، افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در بهره‌گیری از منابع مالی و غیرمالی در گام نخست باید از دولت و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی آغاز شود.

وی بیان کرد: مردم باید آخرین گروهی باشند که فشارهای اقتصادی به آنان منتقل می‌شود و نباید در نخستین روزهای اعمال تحریم ناجوانمردانه، مردم سختی آن را به دوش بکشند.

احمدی تاکید کرد: در صورتی که فروش نفت کاهش یابد، دولت باید به گونه ای وضعیت را مدیریت کند که کسری بودجه جبران شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به برگزاری نشست‌های همفکری میان سران سه قوه اشاره کرد و آن را برای تصمیم‌گیری در شرایط کنونی کشور بسیار مناسب خواند.

وی تصریح کرد: با این انسجام می‌تواند ساختار خوبی در کل حاکمیت شکل بگیرد اما این ساختار نباید فقط در حرف دیده شود و باید نمود و بروز عملیاتی داشته باشد.

احمدی بر لزوم تغییر رویه مصرف در کل ساختار اداری و اجرایی کشور تاکید و بیان کرد: در صورتی که موضوع تحریم‌ها مطرح شود اما مصرف، رفاه و هزینه‌های جاری دستگاه‌ها تغییری نکند، نتیجه آن فشار مضاعف بر مردم خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سران سه قوه باید به سرعت قرارگاه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها را فعال کنند و در کنار آن هم مسائل مربوط به دیپلماسی و امنیت ملی پیش برود و کشور با اقتدار حرکت کند.

وی به سخن رئیس جمهوری در مقابله با تحریم خرید نفت ایران اشاره کرد و آن را در برابر دشمن تا بن دندان مسلح نشان دهنده ایستادگی روحانی برشمرد.

احمدی با بیان اینکه تاثیر تحریم با مدیریت بهینه اقتصادی کاهش می یابد، اصلاح ساختار کنونی و حرکت در مسیر سازماندهی شده جدید را نیازمند عزم جدی همه مسئولان و متولیان کشور دانست.

منبع:ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت اول شما نشان بده بعد بگو