کد مطلب: ۲۵۰۱۷۵

دو سوم کارگاه‌های صنعتی ابریشم‌کشی غیر فعال‌اند

دو سوم کارگاه‌های صنعتی ابریشم‌کشی غیر فعال‌اند

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت:یکی از دغدغه‌های فعلی مرکز توسعه نوغان‌داری کشور را غیرفعال بودن چهار کارخانه صنعتی ابریشم و دو سوم از کارگاه های صنعتی ابریشم‌کشی اعلام کرد.

علی‎اصغر داداش‌پور گفت: قیمت تضمینی خرید پیله ابریشم در ۴ سال اخیر ۱۱۰ درصد افزایش داشته است اما به صورت توافقی تمام پیله تولیدی در کشور توسط بخش غیر دولتی با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس مرکز توسعه نوغانداری افزود:امسال هم هر کیلوگرم پیله تر حدود ۳۴ هزار تومان در بازار خرید شده که جای امیدواری برای پیشرفت این فعالیت دارد.

داداش‌پور با بیان اینکه نباید فعالیت نوغانداری در ۴۵ روز پرورش و تولید پیله ابریشم خلاصه شود، افزود: باید صنعت نوغانداری شکل بگیرد و فرآیند رسیدن به مقصود و تولید نخ ابریشم در همه استانها کامل شود.

وی همچنین با اشاره به واردات نخ ایریشم اظهار کرد: تعرفه واردات نخ ابریشم در سال جاری از ۱۵ به ۲۶ درصد افزایش یافت. این تعرفه گذاشته شد تا تاجران به جای واردات نخ به واردات پیله خشک اقدام کنند.

وی تصریح کرد:اگر زنجیره تولید ابریشم در کشور فعال باشد جدا از نگاه های حاکمیتی، موجب ایجاد اشتغال پایدار و تامین درآمد مستمر خواهد شد.

وی پیرامون تامین نهاده‌ها در حوزه نوغانداری گفت: ۲ سال پیاپی تولید نهاده‌ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.