کد مطلب: ۶۷۰۶۴۶

دیدار «بورل» با «علی شمخانی» معنای خاصی دارد؟

دیدار «بورل» با «علی شمخانی» معنای خاصی دارد؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر دو روزه‌اش به تهران، هم با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد و هم با دبیر شورای عالی امنیت ملی. برخی معتقدند دیدار جوزپ بورل با علی شمخانی معنای خاص و ضمنی دارد. ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نشست‌ با مقامات ایران، عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند. دیداری که برخی از تحلیلگران سیاسی آن را مهم می‌دانند.

طهمورث غلامی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی با دنیای اقتصاد گفته بود «‌از اسفند سال گذشته که مذاکرات هسته‌ای متوقف شده، این اولین بار است که نماینده اتحادیه اروپا به ایران می‌‌آید تا پیام واشنگتن را به تهران برساند.»

غلامی گفته بود اهمیت این پیام و سفر جوزپ بورل به تهران وابسته به کیفیت دیدارهای اوست. «‌کیفیت دیدارهای بورل نشان می‌دهد این پیشنهاد چقدر می‌تواند مهم باشد. اگر بورل با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر خارجه و نمایندگان عالی دیگری از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند می‌توان پیش‌‌بینی کرد این مقام اروپایی حامل پیشنهاد مهمی از طرف کاخ سفید است.»

حالا هم بورل با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده و هم با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی.

نتیجه اولین دیدار این بود که هم امیر عبدالهیان و هم بورل هر دو از آغاز مذاکرات هسته‌ای خبر دادند. حتی بورل گفت بعد از پایان سفرش به تهران مذاکرات از سر گرفته می‌شود و بن بست آن می‌شکند.

هنوز نتیجه دیدار شمخانی و بورل مشخص نیست و رسانه‌ای نشده است. اما به نظر می‌رسد که این سفر، با سفرهای قبلی متفاوت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تصمیم نهایی رو شورای امنیت ملی میگیره نه وزارت خارجه