خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۴۲۷۸

دیدار رمضانی مسئولان نظام با رهبر انقلاب/ چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟

دیدار رمضانی مسئولان نظام با رهبر انقلاب/ چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟

رهبر انقلاب عصر امروز 15 فروردین 1402 در سیزدهمین روز ماه رمضان با جمعی از مسئولان نظام دیدار کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز عصر مسئولان نظام با رهبر انقلاب دیدار کردند.

در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان جمعی از مسئولان نظام عصر امروز (سه‌شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام اعلام کرد: شعار امسال حساس و مهم است. شعارهای اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست و یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثرگذار است.

گزیده بیانات رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

اقتصاد اولین مسئله‌ کشور است. مهمترین مسئله‌ کشور است؛ مسئله‌ معیشت مردم است. شعار امسال شعار مهمی است. اینکه ما شعارها را شعارهای اقتصادی قرار دادیم این به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اینها نیست. آنها هم به جای خود مهم است اما یک اقتصاد نابسامان بر روی فرهنگ جامعه هم اثر میگذارد.

تورم بالا در چند سال پی در پی، این خیلی چیز مهمی است. سالهای متعدد، پشت سر هم، تورم بالا. خب؛ این روی نظام توزیع درآمدها در کشور اثر می گذارد. توزیع درآمدهای کشور را ناموزون میک ند یک عده‌ای محروم می مانند یک عده‌ای هم حالا از طرق مختلفی جیب‌هایشان پر می شود. از هر دو طرف ایجاد فساد خواهد شد.

گاهی شده که ما تورم را توانستیم کنترل کنیم، اما از آن طرف با رکود همراه بوده، این به ضرر کشور است. اینکه تورم بیاید پایین اما رکود حاکم بر اقتصاد کشور باشد این چیز خوبی نیست. مهم این است که بتوانیم تورم را مهار کنیم تولید هم به رکود نینجامد. تولید رشد پیدا کند و این ممکن است.

ما ظرفیتهای زیادی در کشور داریم. بعضی از امکانات ما امکانات سخت‌افزاری است. منابع طبیعی داریم، موقعیت جغرافیا داریم، زیرساختهای اقتصادی داریم، کارخانجات، دستگاهها، بعضی امکانات نرم‌افزاری است، نیروی انسانی خلّاق داریم، جوانهای پرانگیزه داریم، ظرفیتهای علمی داریم، ظرفیتهای فناوری داریم، فکرهای نو داریم.

اینها امکانات کشور است. اینها همه‌اش باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد. امکانات اجرایی داریم، امکانات تقنینی داریم، امکانات قضایی داریم، امکانات رسانه‌ای داریم، تجربه‌ها و عناصر مجرّب داریم، کسانی هستند که کارآزموده‌اند، کار کرده‌اند، می‌شناسند، بلدند. از همه‌ اینها باید استفاده بشود. از ارتباطات خارجی استفاده کنیم. ارتباطات خارجی، ارتباط خارجی فقط ارتباط با آمریکا و با چهار کشور اروپایی که نیست. دنیا دویست و خرده‌ای کشور هستند. اینها هرکدام یک ظرفیتی‌اند. از این ارتباطات خارجی می شود استفاده کرد برای این.

یکی دیگر از الزامات عملی شدن شعار امسال ثبات در سیاست ها و تصمیم های اقتصادی است؛ این که در سیاست های پولی‌مان، در سیاست های مالی‌مان مدام تغییرات پی‌درپی بدهیم این خیلی مضرّ است برای کشور، خیلی مضرّ است. حالت بی‌اطمینانی بوجود می‌آید. کارآفرین را مردّد می کند، آن کسی که میخواهد سرمایه‌گذاری کند، کارآفرینی کند، او را مردّد می‌کند. ما حالا دنبال سرمایه‌گذاری خارجی هم هستیم؛ به خارجی‌ها می گوییم بیایند سرمایه‌گذاری کنند، هر کسی که می تواند مایل است بیاید سرمایه‌گذاری کند، او هم سود میبرد، ما هم سود می بریم.

در مسئله‌ اقتصاد چند توصیه‌ کلیدی هم هست. در رأس این توصیه‌ها مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد که در شعارهای رئیس جمهور محترم در دوران انتخابات و بعد از انتخابات هم وجود داشته، همه‌ ما هم به این معتقدیم واقعاً. مبارزه‌ با فساد کار لازمی است. البته کار بسیار دشواری است. مثل یک اژدهای هفت سر، از همه طرف خطرش انسان را تهدید می کند.

فساد، مردم را ناامید میکند، مأیوس میکند، میل به سلامت را در افراد کاهش می‌دهد. وقتی کسی می‌بیند که فلان آدم با شیوه‌ غیرقانونی، غلط توانست جیب خودش را پر کند، این هم وسوسه می‌شود. فساد یک بیماری مسری است، بیماری بسیار خطرناکی است، موجب هلاک جامعه است واقعاً. مبارزه‌ با فساد لازم است. بدون رودربایستی، بدون ملاحظه بایستی با فساد مبارزه کرد هر جا که هست و این در رأس کارهای مهمی است که در زمینه‌ مسائل اقتصادی لازم است.

حجاب محدودیت شرعی و قانونی است

حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

خیلی از کسانیکه کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند.

دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم و کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد.

نظم جهانی در حال تغییر و تحول سیاسی مهم است

دنیا در معرض یک تحول سیاسی مهم است. یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است که خب حالا این حرف دارد از جاهای مختلف شنیده میشود تکرار می‌شود.

من امروز می‌خواهم عرض بکنم که این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه‌ دشمنان جمهوری اسلامی است و این چیز مهمی است. تحولات خیلی سریع انجام دارد می‌گیرد خیلی با سرعت.

ما در مسئله‌ی سیاست خارجی، تحرک در سیاست خارجی ابتکاراتمان را افزایش بدهیم و ابتکار و تحرک و فعالیت را باید افزایش بدهیم و از فرصت استفاده کنیم.

چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟

چرا؟ چرا شما به دلار حاکمیت میدهید؟ چرا برای ریال رقیب را تقویت می‌کنید؟ یکی از وظائف عمده‌ی ما این است که ما رقیب ریال را تقویت نکنیم در داخل.

یکی از گرفتاری‌های کشور ما مسئله‌ی آویزان شدن به دلار است، در بخشهای مختلف اقتصاد ما.

گفتم من در مشهد؛ بعضی از کشورها خودشان را از دلار جدا کردند و معاملاتشان را از طریق دیگری، حتی از سوئیفت اینها را خارج کرده بودند، اینها ارتباطاتشان را با سوئیفت هم قطع کردند، آنها قطع کرده بودند، اینها هم قطع کردند، وضعشان بهتر شد. کشورهایی هستند الان که وضعشان بهتر شد.

برخی از شرکت‌های بزرگ که متعلق به دولت هم هست، مواد اولیه‌اش هم داخلی است، از این شرکتهای بزرگ این‌جوری ما داریم تعدادی، شرکت بزرگ، پر درآمد با مواد اولیه‌ داخلی این قیمت محصول خودش را با دلار تلگرامی، همین دلارهای جعلی، این قیمت‌های جعلی دلار که هدایت می‌شود از طرف دشمن، با او تطبیق می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.