کد مطلب: ۳۳۱۲۰۸

دیپورت ایرانی‌ها از گرجستان

دیپورت ایرانی‌ها از گرجستان

ایرانیان برای سفر به گرجستان روادید نیاز ندارند اما بی‌احترامی به مسافران ایرانی در آنجا تمامی ندارد و پلیس گرجستان، ایرانی‌ها را بدون دلیل دیپورت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایجاد مزاحمت و بی احترامی به مسافران ایرانی گرجستان انگار تمامی ندارد و حالا پلیس این کشور، در مبادی ورودی، مسافران ایرانی را بدون دلیل دیپورت می کند.

این روند بنابر خبر فارس، از هفته گذشته شدت گرفته و تا ساعت 8 شب 30 نوامبر (نهم آذر ماه) تعداد ایرانیانی که از ورود به تفلیس منع شده‌اند، به 46 نفر رسیده است. 18 نفر از این تعداد، صبح جمعه با پرواز قشم ایر وارد فرودگاه تفلیس شدند و نتوانستند وارد شوند و نکته قابل توجه این که بخش اعظم آن‌ها کسانی بودند که از طریق آژانس‌های مسافرتی و به عنوان گردشگر اقدام به سفر کرده و هم بلیت برگشت و هم بیمه مسافری داشته‌اند.

گفته می‌شود که این روند، از حدود یک ماه پیش شدت گرفته است و به نظر می‌رسد پس از آن که «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهور جدید این کشور عهده‌دار این سمت شد، با توجه به سیاست‌های ضد مهاجرتی‌اش، این روند تشدید شده است.

از سوی دیگر برخی اخبار رسیده حاکی از آن است که در این میان به بهانه واهی همراه داشتن مواد مخدر، اقدام به بالاترین سطح تفتیش بدنی زنان ایرانی توسط بازرسان زن گرجی نیز شده است.

گرجستان از جمله کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به گرفتن روادید (ویزا) ندارند و می‌توانند بدون داشتن روادید به مدت 45 روز در این کشور اقامت داشته باشند و اگر شخصی کارت اقامت گرجستان را نداشته باشد و بخواهد اقامتش را تمدید کند، با خروج از این کشور و ورود مجدد به آن می‌تواند برای 45 روز دیگر در گرجستان بماند و تمدید این مدت برای بارهای متوالی نیز امکان‌پذیر است.

براساس آمار غیررسمی هم اکنون 40 هزار ایرانی در گرجستان حضور دارند که 10 هزار نفر از آن ها دارای کارت اقامت هستند.یکی از هموطنانی که به تازگی از ورودش به گرجستان ممانعت به عمل آمده و از این کشور دیپورت شده در این باره گفته است که خانه اجاره‌ای، خودرو و همه وسایلش در تفلیس مانده و به وی اجازه ورود داده نمی‌شود.

شخص دیگری هم به‌رغم این که اقدام به ثبت شرکت کرده، مالیاتش را پرداخته و در تفلیس اقدام به اجاره دفتر کار کرده و از همه مهم‌تر این که فرزندش در تفلیس حضور دارد، سه بار از مرز زمینی و هوایی اقدام به ورود به تفلیس کرده ولی از ورودش ممانعت به عمل آمده است.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.