کد مطلب: ۲۷۹۲۵۵

یک استاد دانشگاه:

ذخیره‌سازی مواد غذایی جواب نمی‌دهد

ذخیره‌سازی مواد غذایی جواب نمی‌دهد

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در شرایط بحرانی که پیش روی ما قرار دارد انتهایی متصور نیست، ذخیره سازی مواد غذایی را برای چنین شرایطی ناکارآمد توصیف کرد.

داود سوری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف- با بیان اینکه در جریان اتفاقات بازار ارز و طلا، همه طبقات به یک نسبت ضعیف شده‌اند، اظهار کرد: وقتی که تولید صورت نمی‌گیرد و در نتیجه آن درآمدی ایجاد نمی‌شود، همه افراد در جامعه ضعیف می‌شوند. هر چند ممکن است برخی از افراد به خاطر چارچوب‌های غیرمعمول درآمدهایی کسب کنند، اما فارغ از اینکه در چه سطحی هستند، همه افراد جامعه زیان می‌بینند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سوری با تاکید بر اینکه ثروت افراد در سال‌های گذشته کم و کمتر شده است، گفت: طبقات بالا در سال‌های گذشته به سمت طبقات متوسط و طبقات متوسط هم به سمت طبقات ضعیف‌تر حرکت کرده‌اند.

او همچنین با اشاره به طرح بسته‌های امنیت غذایی که توسط معاون اقتصادی وزیر اقتصاد مطرح شده بود، اظهار کرد: زمانی که یک اتفاق مقطعی مانند سیل در آینده پیش‌بینی می‌شود، شما می‌توانید برای آن بحران ذخیره‌سازی مواد غذایی انجام دهید اما در شرایط فعلی بحرانی که پیش روی ماست، انتهایی برای آن متصور نیست. در چنین شرایطی شما نمی‌توانید بگویید که همانند سال‌های دور که مردم در قلعه‌ها پناه می‌گرفتند، ذخیره‌سازی مواد غذایی انجام شود.

وی با بیان اینکه اقلام اساسی فقط مواد غذایی و خورد و خوراک نیست، ادامه داد: ما که با یک شهر در بحث ذخیره‌سازی مواد غذایی سر و کار نداریم، زمانی که ما با یک جمعیت ۸۰ میلیون نفری سر و کار داریم، نمی‌توانیم با ذخیره‌سازی و یا انبار کردن مواد غذایی مشکل را حل کنیم. سیستم سیاسی ما در اینجا باید انعطاف داشته باشد و بتواند مسائل مختلف را به طرق مختلف حل کند.

گفتنی است هفته گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از دستور ویژه رئیس‌جمهوری برای ذخیره‌سازی کالا و تامین مایحتاج ضروری مردم خبر داده و گفته بود ارز پتروشیمی‌ها با پیمان‌سپاری، به سمت تولید هدایت خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.