کد مطلب: ۳۹۲۸۱۳

در نخستین نمایشگاه فرصت‌های داخل و رونق تولید عنوان شد:

ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش داخل توانایی رفع گلوگاه‌های خود را دارد

ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش داخل توانایی رفع گلوگاه‌های خود را دارد

وزیر صنعت ذوب آهن اصفهان را مادر صنعت فولاد دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با تکیه بر دانش داخل و پتانسیل نیروی انسانی توانایی رفع گلوگاه‌های خود را دارد.

دکتر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از آخرین دستاوردها و نیازهای بومی‌سازی این شرکت مطلع شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید گفت: این یک فرصت استثنایی برای صنایع است تا با شرکت در این نمایشگاه نیازهای خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها مطرح و در زمینه ساخت و بومی‌سازی آن اقدام لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی نمایشگاه‌ها تا کنون عرضه محور و توانمندی‌ها به نمایش گذاشته می‌شد ولی این نمایشگاه تقاضا محور و براساس نیازها می‌باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که با ساخت قطعات مورد نیاز و بومی‌سازی آن از خروج ارز جلوگیری خواهد شد گفت: تا کنون 22 درصد در زمینه بومی‌سازی صرفه‌جویی ارزی داشتیم و امید است تا پایان سال این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد. وی با اشاره به این موضوع که درصنعت فولاد تقریبا به خودکفایی رسیدیم افزود: حتی اگر هزینه ساخت قطعات در داخل بیشتر از نمونه خارجی باشد، باید ساخت داخل قطعات انجام گردد و با توجه به تحریم‌ها باید این مهم باید سرعت گیرد.

وی در گفتگو با خبرنگار ما، ذوب آهن اصفهان را مادر صنعت فولاد دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی با تکیه بر دانش داخل و پتانسیل نیروی انسانی توانایی رفع گلوگاه‌های خود را دارد. وی یاد آور شد: با توجه به اینکه، ذوب آهن اصفهان با کمبود مواد اولیه مواجه است، مشکل سنگ آهن این شرکت را نیز حل خواهیم کرد.

وی گفت : این شرکت با توجه قدمت و سرمایه انسانی با دانش خود می‌تواند در این عرصه الگوی دیگر صنایع باشد.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای شرکت در امر بومی‌سازی گفت: ذوب آهن اصفهان پایه گذار صنعت فولاد است و با ارتباط نزدیک با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بیش از پیش به این صنعت کمک کند.

در حاشیه این بازدید کارشناسان شرکت ضمن گفتگو با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تامین هرچه بیشتر سنگ آهن برای ذوب آهن اصفهان شدند زیرا این شرکت هم‌اکنون با 60 درصد ظرفیت خود در حال کار می‌باشد و ارزش افزوده فولاد صادراتی چندین برابر سنگ آهن صادراتی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.