کد مطلب: ۶۰۴۹۹۷

رئیس مجلس وارد استانبول شد

رئیس مجلس وارد استانبول شد

رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری ‌های اسلامی به ترکیه سفر کرده است، لحظاتی پیش وارد فرودگاه استانبول شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر قالیباف عصر امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) در ورود به فرودگاه استانبول مورد استقبال عثمان نوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران قرار گرفت.

عثمان نوری در استقبال از رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ایران و ترکیه در منطقه، بر توسعه روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدوارم دو کشور بتوانند تا سال ۲۰۲۳ با گفت‌وگوهای نزدیک و رو به جلو، در مسیر ارتقای روابط گام بردارند.

وی افزود: در این مسیر، پارلمان‌های دوکشور ایران و ترکیه نقش مهمی در ارتقای روابط بین دو کشور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روابط پارلمانی ایران و ترکیه تاکید کرد: روابط دو کشور و به خصوص روابط مجالس تهران و آنکارا در سطح خوبی قرار دارد و امیدوارم این روابط به ارتقای بیشتر همکاری‌ها منجر شود.

براساس این گزارش، رئیس مجلس کشورمان علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس PUIC، با برخی رؤسای مجالس حاضر در این نشست نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین دیدار و گفت‌وگو با تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه با هدف رفع موانع توسعه روابط تجاری ، از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در حاشیه این اجلاس است.

سارا فلاحی، ابراهیم رضائی و ابوالفضل عموئی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عادل نجف زاده رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه و رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه، قالیباف را در این سفر و حضور در اجلاس PUIC همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوعات محوری «فلسطین، مهاجرت و افغانستان»، در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) در شهر استانبول و به میزبانی پارلمان ترکیه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسافرتهای خارجی اقایان هه

  • ناشناس

    اون از تیم ۴۰ نفره مذاکره کننده ها و اینم از آقای قالیباف که بیشتر جهت خوش گذرانی تشریف بردن استانبول….دولت پولی نداره و در هزینه های روزمره ش گیر کرده اونوقت مقامات در حال سفر و خوش گذرانی با پول مردم و بیت المال هستند…