کد مطلب: ۶۶۲۵۳

رئیس مجمع واردات:همه درها به روی کالای قاچاق باز است

رئیس مجمع واردات:همه درها به روی کالای قاچاق باز است

رئیس مجمع واردات با بیان این که از مترو تا کنار مدارس و حتی در مجاورت کلانتری ها کالای قاچاق به راحتی توزیع می شود گفت: نماینده قانونی یک کالا باید برای قیمت‌گذاری کالای خود، بازار را رصد کند و بر اساس قیمت کالای قاچاق، برنامه فروش خود را تنظیم کند.  به گزارش تجارت نیوز علیرضا

85ad0b0ae3efe44f804118394a47b440_XL.jpg

رئیس مجمع واردات با بیان این که از مترو تا کنار مدارس و حتی در مجاورت کلانتری ها کالای قاچاق به راحتی توزیع می شود گفت: نماینده قانونی یک کالا باید برای قیمت‌گذاری کالای خود، بازار را رصد کند و بر اساس قیمت کالای قاچاق، برنامه فروش خود را تنظیم کند.

به گزارش تجارت نیوز علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با سنیم، در خصوص گسترش پدیده شوم قاچاق در شبکه دستفروشی کشور اظهار داشت: اینکه در سر هر چهار راه، دستفروشی هست که اقلام مختلف قاچاق شده را پهن کرده و به نازل‌ترین قیمت عرضه می‌کند، نشان می‌دهد که تجارت غیررسمی این اقلام تمام زوایای زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده و همه دسترسی ها به کالای قاچاق، آزاد است.

وی ادامه داد: در همه جای شهر، شاهد عرضه کالاهای قاچاق هستیم. از مترو تا کنار مدارس و آموزشگاه ها و حتی در کنار فروشگاه هایی که در مجاورت کلانتری ها هستند، کالای قاچاق به راحتی توزیع می شود و هیچ کس به دنبال مواجهه با این پدیده شوم به صورت ریشه ای و اصولی نیست.

وی تصریح کرد:وضعیت قاچاق به قدری اسف بار است که نماینده قانونی یک کالا باید برای قیمت‌گذاری کالای خود، بازار را رصد کند و بر اساس قیمت کالای قاچاق، برنامه فروش خود را تنظیم کند.

مناقبی تصریح کرد: فضای کسب و کار در کشور ما به گونه ای است که واردکنندگان قانونی و شناسنامه دار را به سمت فعالیت قاچاق سوق می دهد. این وضعیت آنقدر حاد و جدی است که ریسک واردات کالای قاچاق، کمتر از واردات قانونی شده است.

وی اضافه کرد: هر روز که کالای یک تاجر در گمرک می‌ماند معادل یک درصد ارزش آن کالا کسر می‌شود. این درحالی است که قاچاقچی با کمترین ریسک جنس خود را به تهران یا سایر شهرستان ها می رساند.

رئیس مجمع واردات تاکید کرد: وقتی حاشیه سود قاچاق بیش از چند صد درصد است، باید باور کنیم که درهای مختلف به روی واردکننده کالای قاچاق باز است. حال آنکه واردکننده قانونی در پیچ و خم اداره استاندارد، سازمان گمرک، سازمان مالیات، اداره بیمه، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت و سایر دستگاه های ذیربط مشغول گذر از هفت خان رستم است.

وی ادامه داد: بازرگان ما هنوز وجه فروش ودیعه دار خود را دریافت نکرده، باید مالیات ارزش افزوده آن را به حساب دولت واریز کند و در مقابل قاچاقچی با سود بادآورده خود، از پرداخت حقوق دولت نظیر مالیات، بیمه، عوارض و … معاف است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.