خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۰۰۵۲

راهنما و مزایای آنلاین کردن کسب و کارها در دوران کرونا

راهنما و مزایای آنلاین کردن کسب و کارها در دوران کرونا

مردم از ترس مبتلا شدن به کرونا دیگر راحت مثل قبل برای خرید بیرون نمی‌آیند و به خرید آنلاین روی آورده‌اند. این شرایط فرصت خوبی برای آنلاین کردن کسب و کارها است.

آیا کسب و کار شما هم مثل تمامی کسب و کارهای دنیا، دوران سختی را طی می‌کند؟ کسب و کارهای آفلاین و فیزیکی در دوران شیوع کرونا به خاطر تعطیلی‌های دولتی و اجباری، زیان بسیاری را متحمل شده‌اند. در واقع بیماری کووید- ۱۹ روی محیط کسب و کار جهانی اثر گذاشته است. قرنطینه سراسری هم فعالیت کسب و کارهای سنتی را دچار رکود کرده است.

با این که کسب و کارهای زیادی آنلاین شده‌اند؛ ولی هنوز هم برخی در این باره مردد هستند و نمی‌دانند که آنلاین شدن برایشان مفید است یا نه؟ آنها به فکر مزایای بلندمدت بعد از شیوع کرونا هستند یا اصلاً نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند؟

طبق مطالعات انجام شده ۴۵ درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط هیچ وب‌سایتی ندارند و ۷۰ درصد از کسب و کارها وارد حوزه تجارت الکترونیک شده‌اند. بعلاوه ۷۱ درصد هم در تلاش برای افزایش تقاضای مشتریان هستند. جای خوشحالی است که ۴۱ درصد از کسب و کارها در طول همه گیری کرونا با حضور در فضای آنلاین و تمامی کانال‌های رسانه‌ای به سودآوری خوبی رسیده‌اند.

چرا آنلاین کردن کسب و کارها اهمیت دارد؟

مردم از ترس مبتلا شدن به کرونا دیگر راحت مثل قبل برای خرید بیرون نمی‌آیند و به خرید آنلاین روی آورده‌اند. این شرایط فرصت خوبی برای آنلاین کردن کسب و کارها است. دسترسی به شبکه آنلاین و داشتن سایت می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و تجربه خرید جذاب و یکپارچه را در اختیارشان قرار دهد. با آنلاین شدن کسب و کار، شکاف موجود در میان تجربه خرید آفلاین و آنلاین هم از بین می‌رود. هر کسب و کاری با داشتن خدمات آنلاین می‌تواند رضایت و وفاداری بلندمدت مشتریان را افزایش دهد.

عناصر اصلی آنلاین کردن کسب و کارها

مدیریت داده

در شرایطی که اطلاعات مشتریان را در جاهای مختلف ثبت کرده‌اید، اول از همه باید به ارزیابی داده‌های موجود بپردازید. در گام اول، باید میزان دقت داده‌ها را مشخص کنید. با کمک این داده‌ها در فضای آنلاین، تجربه خوبی را برای مشتریان قدیمی رقم زده و همچنان در طول تعطیلی فروشگاه یا شرکت خود نیز، هم با آنها در تعامل قرار می‌گیرید.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

داده‌های مشتریان را وارد CRM کنید تا بتوانید از آنها در فعالیت‌های بازاریابی بعدی مثل ارسال پیشنهادهای فروش و… به صورت هدفمند استفاده کنید.

به کارگیری فناوری

آنلاین کردن هر کسب و کاری با توجه به تعداد کانال‌های برقراری ارتباط با مشتری، فرایندی ساده تا پیچیده را در بر می‌گیرد. با شناخت سیستم های مختلف برقراری ارتباط با مشتری و راه حل‌های مربوط به هر کدام می‌توانید سیستم مناسب کسب و کار خودتان را پیدا کنید. باید از روابط میان کانال‌های مختلف و امنیت داده‌های موجود در آنها، اطمینان پیدا کنید. برای این کار به استخدام افراد خبره در حوزه وب، نرم افزار و سخت افزار نیاز دارید.

تجارت بدون لمس (Touchless)

این روش خدمت رسانی جدید در طول سفر مشتری، به دنبال حذف نقاط نیازمند لمس یا ایجاد آنها بدون نیاز به لمس کردن است. برای مثال از گوشی‌های هوشمند برای جستجو، ارزیابی، انتخاب محصولات و پرداخت استفاده می‌شود. در این فرایند از فناوری رباتیک یا اتوماسیونی استفاده می‌شود. در اینجا حداقل مداخله از جانب انسان به ویژه در حین انتخاب یا حذف نقاط لمس مدنظر مورد نیاز است.

یکپارچه سازی پرداخت

پرداخت‌ها در کسب و کارهای آفلاین از روی پیشخوان فروشگاه انجام می‌شود. بعد از آنلاین کردن کسب و کارها به درگاه پرداخت برای پرداخت با کارت‌های بانکی نیاز دارید. این درگاهها علاوه بر پرداخت، به پشتیبانی از مشتری و مقابله با کلاهبرداری می‌پردازند.

امنیت

تهدیدهای سایبری، حملات مالی و افشای اطلاعات خصوصی از جمله نگرانی‌های اصلی کسب و کارهای آنلاین هستند. با آنلاین کردن کسب و کارها باید از امنیت اطلاعات جمع آوری شده و تراکنش‌های امن اطمینان پیدا کنید. مشتریان بدون امنیت نمی‌توانند به برند، محصولات و خدمات شما اطمینان کنند. https کردن وبسایت، استفاده از درگاه های پرداخت مطمئن، گرفتن نماد اعتماد و…، حس اعتماد و امنیت را در بین مخاطبان سایت، افزایش می‌دهد.

IMG 20210512 185807

روش‌های تبدیل کسب و کار آفلاین به آنلاین

پلتفرم‌های ثالث: برای آغاز کسب و کار آنلاین، به تهیه وب سایت، گزینش و درج محصولات و خدمات، ارائه یا ارسال آنها و مدیریت پرداخت‌ها مورد نیاز دارید. با این که امروزه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در دسترس همه قرار دارند، ولی می‌توانید از پلتفرم‌های تجاری ثالث معتبر با امکانات زیاد استفاده کنید تا درآمدتان افزایش یابد. برای مثال می‌توانید از فروشگاه سازهای آماده آنلاین رایگان یا پولی یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای این کار استفاده کنید.

سایت تجاری اختصاصی: در صورتی که به جای استفاده از پلتفرم‌های ثالث، مایل به داشتن یک سایت اختصاصی هستید، برای آنلاین کردن کسب و کار آفلاین خودتان، نیازمند خرید و راه اندازی سرور یا هاست، خرید دامنه، انتخاب CMS، طراحی وب سایت ، تنظیمات پرداخت، روش‌های ارسال، تعیین شرایط مالیاتی، گرفتن مجوزها، نرم افزار امنیت سایت، بازاریابی، راهبردهای سئو، تولید محتوا، به کارگیری راهبردهای فروش و مارکتینگ و…هستید تا بتوانید فروش محصولات و خدمات را به صورت آنلاین آغاز کنید.

مزایای داشتن سایت تجاری اختصاصی

اگر می‌خواهید محصولات و خدمات خودتان را در بازارهای بزرگی مثل دیجی کالا، باسلام، تیمچه و غیره ارائه دهید، شاید با چند برند مشابه دیگر مواجه شوید. در این شرایط، با این که برند منحصر به فردی دارید، باز هم امکان غرق شدن در دریایی از رقبا وجود دارد.

با داشتن سایت اختصاصی خودتان به برتری رقابتی در برابر سایر برندهای مشابه می‌رسید، تصویر بهتری از کسب و کارتان ارائه می‌دهید، اثربخشی تبلیغات بهبود می‌یابد، در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید، حجم مخاطبان بالقوه و فروش را افزایش می‌دهید، بهره وری افزایش می‌یابد و به راحتی آن را به روزرسانی می‌کنید، تعاملات با مشتریان توسعه می‌یابد، خدمات مشتری بهبود یافته و اعتمادشان را جلب می‌کنید. کار با پلتفرم‌های تجاری ثالث برای شروع آنلاین کردن کسب و کار مناسب است و با آشنایی شما با شرایط کسب و کار آنلاین، ایده‌های خوبی به شما برای طراحی سایت اختصاصی می‌دهد.

ترافیک بالایی در بازار آنلاین وجود دارد، پس داشتن سایت اختصاصی خودتان شما را به مخاطبان ایرانی و جهانی می‌رساند. مشتریان با وجود سایت اختصاصی، تنها روی برند شما متمرکز می‌شوند. به راحتی می‌توانید راهبردهای برندتان را بدون وابستگی به پلتفرم دیگری تغییر داده و سفارشی کنید.

با داشتن سایت اختصاصی، پای واسطه‌ها را می‌برید. در وب سایت‌های ثالث باید هزینه‌هایی را بابت فهرست کردن محصولات، حق فروشنده، انبارگردانی، هزینه‌های تراکنش و فروش نهایی پرداخت کنید. بنابراین تعیین سود واقعی دشوار می‌شود. با داشتن سایت اختصاصی خودتان قادر به فروش مستقیم محصولات روی وب سایت با کمک شبکه‌های اجتماعی هستید. دیگر هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید. از همان ابتدا هم برحسب امکانات سایت طراحی شده، هزینه‌های مشخصی دارید و می‌توانید امکانات مدنظرتان را انتخاب کنید.

سفارش طراحی سایت اختصاصی در کارلنسر

چنانچه تصمیم به راه اندازی سایت اختصاصی خودتان را گرفته‌اید، به کارلنسر سر بزنید. اگر دانش کافی برای طراحی سایت را ندارید یا مشغله زیادی دارید، می‌توانید طراحی و به روزرسانی سایت کسب و کارتان را به فریلنسرهای حرفه ای طراح سایت در پلتفرم دورکاری کارلنسر واگذار کنید. در این پلتفرم به طور رایگان، پروژه طراحی سایت خودتان را به عنوان کارفرما ثبت می‌کنید. امکانات و ویژگی‌های مدنظرتان را به طور کامل به همراه حداقل و حداکثر بودجه ثبت کنید تا طراحان سایت در کارلنسر، هزینه و مدت زمان مناسب را به شما پیشنهاد همکاری دهند.

IMG 20210512 185848

از میان پیشنهادهای دریافتی، بهترین فریلنسر را با توجه به نمونه کارهای قبلی و گفتگو در چت سایت، انتخاب کنید. هرگونه اصلاحات لازم در طول اجرای پروژه را با فریلنسر در میان بگذارید تا به درک مشترکی از طراحی سایت متناسب با برندتان برسید. ضمانت پرداخت (از طریق سیستم پرداخت امن) در کارلنسر باعث می‌شود تا تنها بعد از تأیید نهایی کارفرما از تحویل سایت، هزینه پروژه که در حساب کارلنسر به امانت قرار گرفته در اختیار طراح سایت قرار گیرد. توجه کنید که هزینه طراحی سایت، به صورت کاملا توافقی بین شما و طراح سایت تعیین می‌گردد و کارلنسر دخالتی در آن ندارد.

همچنین در صورتی که برای وبسایت تان، به مدیریت و پشتیبانی سایت، تولید محتوا ، درج محصولات، مدیریت شبکه های اجتماعی، سئو، بازاریابی دیجیتال، طراحی گرافیک، عکاسی و فیلمبرداری از محصولات و…نیاز به متخصصان حرفه ای و دورکار دارید، می‌توانید این افراد را نیز در کارلنسر پیدا و به راحتی استخدام کنید.

در نهایت . . .

اگر کسب و کارهای آفلاین و سنتی، ورود به فضای آنلاین را جدی نگیرند، به خاطر تغییر سبک خرید مشتریان و تعطیلی‌های چند ماهه در اثر شیوع کرونا، ضرر می‌کنند. تجارت الکترونیک در بلند مدت باعث تقویت کسب و کارهای آنلاین می‌شود. مشتریان جدیدا به دنبال راحتی بیشتر هستند و علاقه‌ کمتری به فروشگاههای واقعی و بازارها نشان می‌دهند. آنلاین کردن کسب و کارها برای همه مفید است، چون از هر نقطه با کمترین هزینه و بدون محدودیت زمانی به بیشترین مخاطبان، محصولات و خدمات دسترسی پیدا می‌کنیم. پس برای ورود به فضای آنلاین تردید نکنید. شما برای پیشرفت کسب و کارتان به فناوری‌ها و راهبردهای به روز و آینده دار نیاز دارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.