کد مطلب: ۵۱۴۴۲۰

یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

راهکارهای جبران زیان در بورس

راهکارهای جبران زیان در بورس

بازار سرمایه بیشترین سودآوری را در سال پر ریسک ۱۴۰۰ خواهد داشت. این نکته را مهدی سماواتی،کارشناس بازارهای مالی گفت و تاکید کرد که سهامداران برای جبران زیان خود در بازار سرمایه باید چند نکته را رعایت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز مهدی سماواتی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با تجارت‌نیوز با اشاره به ریسک زیاد سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ توصیه کرد که از سرمایه‌گذاران از جابه‌جایی بین بازارهای مختلف پرهیز کنند و اصول علمی فعالیت در یک بازار خاص را بیاموزند.

او با اشاره به اینکه سودآورترین بازار سال آینده بورس خواهد بود، تاکید کرد: افراد برای جبران زیان خود در بازار سرمایه بهتر است چند نکته را رعایت کنند.

به گفته این کارشناس نکته اول این است که افراد قدرت تحلیل تکنیکال هر سهم را داشته باشند و اگر در این زمینه تخصصی ندارند مدیریت دارایی خود را به سبدگردانها بسپارند.

نکته دوم این است که افراد از بین صدها شرکت حاضر در بورس، سبد خود را به ۱۰ و نهایتا ۱۵ سهم محدود کنند و دایره آگاهی خود را درباره این محدوده کوچک بالا ببرند.

نکته سوم صبوری سهامداران برای دستیابی به سود بلند مدت است و نکته چهارم این است که سهامداران برای ارزیابی بهتر از پیش بینی کارشناسان، مجموعه نظر چند کارشناس را مطالعه کنند و سپس با تحلیل داده چند کارشناس، به ارزیابی شخصی برسند.

سماواتی اعتقاد دارد که وضعیت بورس در سال آینده رو به رشد خواهد بود و مهمترین خطری که بازار سرمایه را در سال ۱۴۰۰ تهدید می‌کند و در واقع قاتل بورس است، افزایش سود بانکی است.

این کارشناس همچنین درباره سودآوری بازار طلا و ارز در سال ۱۴۰۰ تاکید دارد که دلار به دلایل سیاسی سودآوری زیادی نخواهد داشت و نرخ طلا چون تابعی از نرخ دلار است، سودآوری زیادی نخواهد داشت اما نسبت به ارز دارایی با امنیت بیشتر است.

سماواتی همچنین درباره میزان ریسک بازار مسکن در سال آینده گفت که مسکن کمترین ریسک را خواهد داشت و چون عرضه مسکن نسبت به تقاضا کم است انتظار ریزش قیمت در این بازار وجود ندارد، در عین اینکه در بازار خودرو احتمال کاهش قیمت هست چرا که با عبور از پیک خرید و فروش شب عید و افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۰ ممکن است، قیمت خودرو کاهشی شود.

او در ادامه بیشترین ریسک را مربوط به بازار رمزارزها دانست و گفت: وقتی که بازاری یک شبه ۷۰ درصد رشد دارد به همان نسبت امکان سقوط خواهد داشت. ضمن اینکه ریسک سرمایه در بازار رمزارزها برای شهروندان ایرانی به دلیل تحریم بیشتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حکمت

    حقیقت رو یکم تو دروغ میزنه میده تحویل مردم نوش باور کننده هاش
    مسکن تقضا داره مرد مؤمن ۴۰ ساله بنگاه دارم و ۵۸ سالمه از سن کم تو معامله هستم این حرفها رو به کسایی بزن که تو ایران نباشند

    • مستاجر

      در مورد مسکن که درست گفته. کم ریسک, تقاضا بیش از عرضه و عدم کاهش قیمت. حرفهاش که به نفع بنگاه داران بود. چرا ناراحت شد؟ میترسی از حق کمیسیونت کم بشه؟

  • عادل مدني

    سهام عدالت متوفیان???

  • علي

    بازار دلار و طلا که طبق گفته کارشناس کنترل میشوند بازار مسکن هم که راکد است بازار خودرو هم کاهشی و تنها بازار با پتانسیل رشد عالی بورس است چون همین امروز در کف قیمتی میباشد
    عزیزان موفق باشید

  • علي

    وقتی بازار میخواد رشد کنه و استارت رشد و میزنه خرابی کارگزاری ها شروع میشه عجیب نیست …!!!!!!!
    یکی از بزرگترین عواملی که به سهامداران خرد و اعتماد انها لطمه میزنند همین کارگزاری ها هستند تصور من اینه که کارگزاری ها رانت های خرید و فروش اول صف را برای عده ای خاص قائل میشوند
    در صف های الکترونیکی نظارتی وجود ندارد

    • ناشناس

      دقیقا همینطوره… چکار باید کرد؟ تحریم. ولی تحریم اتحاد میخواد که مردم ما ندارن. پس اونا هم هرطور دلشون بخوتد رفتار میکنن. ضمنا کارگزاری مفید دزده، تو سبد محصول و سودش دست میبره. کلی سند و مدرک دارم. اونایی که مفید هستن حواسشون به سبد و میزان سود و زیانشون باشه

    • ناشناس

      دقیقا همینطوره کهرگزاریا ثبت سفارش رو انجام نمیدن و تو زمانهای خاص میبندن

  • ناشناس

    لعنت به روحانی کل زندگیمو از دست دادم

  • ابراهیم نوازی

    سرمایه مردم رودزدیدن…اعتراض کنی بجایی نمیرسه.اقدام دیگربرخوردمیکنن باهات.دراین غارت عظیم تمام مسئولان همدست هستند.یه عده دزدهستن عده ای هم نگهبان دزدان.

  • ناشناس

    همه تون سرتاپا یک کرباسید خرخودتونید،احتمالا هنوزتوله زاده ها سیرنشدن که وعده سرخرمن میدید،انشالله این سودها سرطان بشه برای روحانی وحقوقی وبازیگردان وخانواده های عزیزشان،الهی آمین

  • ناشناس

    بورس رونجات بدیدذوب آهن رانت بازه نظارتی روش نیست

  • ناشناس

    نظرات کارشناس محترم کاملا صحیح است و در خصوص بورس واقعیت آنست که ارزش سهام به کف قیمت رسیده و احتمال رشد و صعود وجود دارد .

  • علی

    پالایش یکم تا ۱۶ میره سریع
    واعظی
    دولت طرح جبران زیان پالایش دستورکاردارد