کد مطلب: ۳۶۳۴۰۶

مونسان عنوان کرد:

راه‌اندازی هزار و ۵۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور

راه‌اندازی هزار و 500 واحد بوم‌گردی در کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم بوم گردی و اکوتوریسم در دستور کار قرار گرفت و اکنون تعداد واحدهای بوم گردی روستایی در کشور از هزار و 500 واحد فراتر رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: قرار بود 400 واحد بوم گردی در ابتدای کار دولت را به 2 هزار واحد برسانیم که این رقم هم اکنون از هزار و 500 واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است.

وی اظهار کرد: این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بوم گردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به 2 هزار واحد برسانیم.

وی از حمایتهای مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و 800 میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده که 50 درصد آن به صنایع دستی و بقیه به بخش گردشگری تعلق می گیرد.

اقامت مسافران در ایام نوروز 6 درصد افزایش یافت

معاون رئیس جمهوری نیز گفت: از 28 اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از 74 میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از 23 درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش بینی ها رشد 25 درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم.

وی گفت: با توجه به بارشهای اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استانها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد.

مونسان افزود: اگر بارندگی و مسایل بعدی مربوط به آن رخ نمی داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می کردیم که امیدواریم در سال 98 روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.