کد مطلب: ۶۷۰۴۲۰

در پی تخلفات انضباطی برخی سهامداران:

رای بورسی دیوان عدالت بالاخره اعلام شد

رای بورسی دیوان عدالت بالاخره اعلام شد

هیات مدیره بورس از این پس رسیدگی به تخلفات انضباطی سهامداران را نیز در دستور کار خود خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حکم رسیدگی هیات مدیره بورس‌ها به تخلفات انضباطی سهامداران از سوی دیوان عدالت اداری، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده ۳۵ قانون بازار اعلام و ابطال شد.

تسنیم گزارش داد، معاونت قضایی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: بر اساس ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۸۴، هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی کارگزاران، کارگزار/ معامله‌گران، بازارگردان، ناشران و سایر اعضا از هر یک از مقررات این قانون و آیین‌نامه‌های ذیربط طبق آیین‌نامه انضباطی رسیدگی می‌کند.

با وجود حکم مقرر در این ماده بر مبنای شق چ بند ۶ ماده یک دستورالعمل رسیدگی به تخلفات در بازار سرمایه مصوب مهر سال ۹۸ هیات مدیره سازمان بورس با اصلاحات بعدی در مرداد و مهر سال ۹۹، مقرر شده سهامداران نیز یکی از مصادیق ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار هستند و توسط هیات مدیره بورس به تخلفات انضباطی آنها رسیدگی می‌شود.

اطلاق حکم فوق در غیر مواردی که کارگزار/ معامله‌گر بر اساس بند ۱۴ ماده یک قانون بازار ، اوراق بهادار را به نام و حساب خود معامله می‌کند، خارج از حدود اختیار و مغایر با ماده ۳۵ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۸۴ است و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۹۲ ابطال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همشه دستت خودتونه هروقت که بخواین رشد میکنه هروقتم عشقتون کشید منفیش میکنید خسته نباشین دلاور مرد

  • ناشناس

    کامنتهارو میخونم میفهمم دلیل مشکلات بورس دقیقا چیه. ملت دنبال مقصرن ولی اصلا خودشون و خروج نقدینگی حقیقی نمیبینن. اگر فکر میکنید خودشون میبرن بالا خودشون میارن پایین پس چرا موقعی که مردم ریختن تو بورس رفت بالا با اینکه روحانی میگفت نباید اینجوری صاف بره بالا؟؟ این خودشون کی هستن؟ شماها توهم تئوری توطئه دارید

  • جمشید

    من یک سهامدار حقیقی جز هستم ولی می دانم بورس ریسک بالا داره با احتیاط درصدی از سرمایه ام راسهام میخرم وهر روز نوشتنش را دنبال میکنم اگه قیمت آن به خط قرمز من رسید فورا می فروشمش کاری هم به نابسامانی های بورس ندارم.

  • ایرانی

    حقیقی های عزیز بورس ریسک بالایی داره اگه توان تجزیه و تحلیل نداری وارد آن نشو در این بازا هرکسی به فکر افزایش پول خودشه حتی دولت، اینکه فکر کنی پولت را نااگانه وارد بورس کنی تا چند برابر بشه فکر واهی است وقتی خیلی از شرکتهابا تکنولوژی نرم افزار وارد کار می شوند تو مثل پر کاه در این طوفان به حساب نمی آیی.

  • ناشناس

    سهام شرکتها به خاطر دغلکاریهای سازمان بورس داره نابود میشه مژدگانی به غارتگران سهام مردم

  • عبدالله

    کل فعالیت های مملکت شده برخورد قضایی آخه چرا ؟ واقعا باید سالهای سال به حال این …. گریه کرد

  • ناشناس

    من که سرمایه ام ۵۰ درصد کاهش یافت. اگه بفروشم ضرر میکنم . حداقل نگهدارم شاید خدا زد تو سرش بلند شد و حرکتی کرد

  • سهامدار

    بخدا اگرخودشانهم فهمیدند چه گفتند.

  • آریا

    این چه حکمی بود؟من اینطوری متوجه شدم که ظاهراً ما سهامداران خرد مقصر اصلی بازار بورس هستیم…خوب یکباره حکم بدید که تمام سهامداران خرد باید سهامشان را واگذار کنند..دیگه اینهمه صغری کبری چیدن ندارن….

  • ناشناس

    پرتفوی من دوسال قبل یک و نیم میلیارد الان ۳۰۰میلیون پول یک آپارتمان ۲۵۰ متری را آوردم بورس الان با ۳۰۰م رهن نمی‌دن بیچاره و آواره شدم.