کد مطلب: ۷۵۱۴۷۹

قیمت ربع سکه در بورس کالا کاهشی شد؟ / لیست قیمت

قیمت ربع سکه در بورس کالا کاهشی شد؟ / لیست قیمت

بورس کالا در این هفته شاهد عرضه ربع سکه بود. عرضه ربع سکه تا چه میزان توانست حباب ربع سکه را کوچک‌تر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات معامله ربع سکه در بورس کالا را در ادامه بخوانید.

مدیر عامل بازار متشکل ارز ایران گفت: ۵۰ هزار ربع سکه در ب ورس کالا معامله شد و عرضه سکه ادامه خواهد داشت.

امیر هامونی مدیر عامل بازار متشکل ارز ایران گفت: بر اساس برنامه‌ای که از قبل بانک مرکزی اعلام کرده بود، در این هفته شاهد عرضه گواهی سپرده سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا بودیم. مطابق آگهی بورس کالای ایران این عرضه در طی سه روز معاملاتی انجام شد.

به گفته هامونی، طی سه روز عرضه حدود ۵۰ هزار سکه ربع بهار آزادی با قیمت‌های کشف شده در فرآیند ثبت سفارش به روش حراج تک قیمتی معامله شد. بدین ترتیب قیمت روز اول، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، روز دوم، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان و روز سوم ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان بود.

مدیر عامل بازار متشکل ارزی این را هم خاطرنشان کرد که بانک مرکزی برنامه دارد تا در هفته‌های آینده نیز این عرضه‌ها را ادامه دهد، روش کشف قیمت و ثبت سفارش در عرضه‌های آینده بر اساس تفاهمی که با سازمان بورس صورت گرفته از طریق سازوکار بورس کالا است و از طریق آگهی رسمی بورس کالای ایران هفته آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

هفته گذشته بود که بانک مرکزی اعلام کرد با هدف کاهش قیمت و حباب ربع سکه، به عرضه 500 هزار قطعه از این نوع سکه در بورس کالا اقدام خواهد کرد.

بانک مرکزی پیش‌بینی کرده بود با این عرضه‌ها قیمت ربع سکه را که آن زمان در کانال هشت میلیون تومانی قرار داشت کاهش خواهد داد. انتشار خبر عرضه بورسی سکه البته باعث افت قیمت این نوع سکه به کانال هفت میلیون تومانی و قرار گرفتن در سطح هفت میلیون و 700 هزار تومان شد.

اما در ادامه، این عرضه‌ها نتوانست در کاهش قیمت ربع سکه موفق عمل کند و امروز همزمان با پایان عرضه بورسی ربع سکه، قیمت این نوع سکه در بازار از 9 میلیون تومان هم عبور کرد.

چقدر سکه معامله شد؟

بررسی آمار عرضه‌ها که طی چهار روز معاملاتی بازار سرمایه در هفته جاری انجام شد نشان می‌دهد هر قطعه ربع سکه در بورس روز شنبه ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر از بازار و با قیمت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده است.

هر قطعه ربع سکه بهار آزادی روز سه‌شنبه هم هفت میلیون و ۵۰ هزار معامله شده است که نسبت به روز نخست ۱۵۰ هزار تومان ارزان‌تر بود.

مصطفی قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی پیشتر در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز تاکید کرده بود که بانک مرکزی این اقدام را برای حذف حباب سکه و انتظارات تورمی ادامه خواهد داد.

او در مورد عرضه سکه و نیم‌سکه نیز هم گفته بود: «همان‌طور که اعلام شده است با توجه به حجم متقاضیان، عرضه انواع دیگر سکه ادامه پیدا می‌کند و این مورد متعاقبا در سایت بانک مرکزی اعلام می‌شود.»

حلا اما به نظر می‌رسد بانک مرکزی نتوانسته است اقبال خریداران را برای سکه بورسی جلب کند. طبق پیام ناظر بازار، آخرین روز معاملاتی نماد گواهی سپرده کالایی تمام سکه طرح جدید ۰۱۱۰ صادرات (سکه۰۱۱۰پ۰۴) امروز بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    » آخرین روز عرضه تمام سکه طرح جدید ۰۱۱۰ صادرات (سکه۰۱۱۰پ۰۴) امروز بوده است.این نماد‌ ربع سکه نیست . تمام سکه صادرات چه ربطی به ربع سکه رفاه داره ؟!

    • ناشناس

      نگران نباشید سکه که هیچ آب هم برای خوردن نباشد ما همچنان ایستاده ایم

  • ناشناس

    »…. آخرین روز عرضه تمام سکه طرح جدید ۰۱۱۰ صادرات (سکه۰۱۱۰پ۰۴) امروز بوده است...این نماد‌ ربع سکه نیست … تمام سکه صادرات چه ربطی به ربع سکه رفاه داره ؟!

    • ناشناس

      سلام. اخه چرا باید تحویل سکه فقط تهران باشه؟ ایران که فقط تهران نیست. توی این سرمای زمستون و گرونی بلیتها چطور بیاییم تهران تحویل بگیریم؟

  • ناشناس

    یک نفر نگفت فقط تحویل تهرانه یا توی شهرهای دیگر هم تحویل می دن یانه

    • ناشناس

      سلام. فقط تهران

    • ناشناس

      سلام. اخه چرا باید تحویل سکه فقط تهران باشه؟ ایران که فقط تهران نیست. توی این سرمای زمستون و گرونی بلیتها چطور بیاییم تهران تحویل بگیریم؟

  • ناشناس

    باید فاتحه خواند به مدیریت اقتصادی آقایان

  • مهراد

    سلام طلا وسکه تمام بهار وسکه تمام امامی هم باید داخل بورس عرضه بشود حباب‌ها کم خواهد شد بازار از رکودبیرون خواهدآمدورونق بیشترخواهدشد

  • س م ک

    سلام باید عرضه سکه تمام کنیم وربع به قیمت بسیار پایین وکاملابدون حباب ومدت دارانجام درهمه شهرستانهاانجام شودتادیگرحباب سکه تشکیل نشود،ان شاءالله تعالی.

  • Dadda

    با سلام
    99 درصد مردم اصلا بلد نیستن از بورس خرید کنم پس بهتر است از طریق تمام بانک های ایران از روش ساده استفاده کنم تا اکثر مردم بدونن ثبت نام کنند در غیر این صورت فقط دلالان و پولدارها موفق میشون و سایر اقشار جامعه همواره عقب هستند