کد مطلب: ۶۹۰۸۸

ربیعی: کارگران با واگذاری‌ها بیکارتر شدند

ربیعی: کارگران با واگذاری‌ها بیکارتر شدند

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نتیجه خصوصی‌سازی بیکار شدن کارگران بود گفت:با الگوی تعاونی می‌توانیم بخش عظیمی از مشکلات را حل کنیم.علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در همایش اندیشه تعاون، راه سوم اقتصاد که صبح امروز در سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار برگزار شد با

e48150fcc8f7a53c9fcb16e9c30b9d08_XL.jpg وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نتیجه خصوصی‌سازی بیکار شدن کارگران بود گفت:با الگوی تعاونی می‌توانیم بخش عظیمی از مشکلات را حل کنیم.
علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در همایش اندیشه تعاون، راه سوم اقتصاد که صبح امروز در سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار برگزار شد با بیان اینکه خصوصی سازی در کشور تبدیل به تجاری سازی شد گفت: کارخانه ها را به بخش خصوصی واگذار کردند تا تصدی‌گری‌ها کاهش یابد اما در اصل کارگران بیکار شدند.

وی با بیان اینکه برنامه های ما عمدتاً‌تغییراتی در زندگی اقشار پایین ایجاد نکرد افزود: 750 میلیارد دلاری که با شعار عدالت در کشور توزیع شد نتیجه‌ای جز این نداشت که فقیر و حاشیه‌نشین همچنان در جای خود نشستند.

ربیعی با بیان اینکه برنامه های توسعه زندگی مردم را متحول نکرده است گفت: با توجه به اینکه برنامه های توسعه برای تحول زندگی مردم کارآیی نداشته است به دنبال اندیشه تعاون هستیم. برای تحول در جامعه اقتصاد و معیشت مردم نیازمند تعاون هستیم.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز اجتماعی نیازمند تعاونی‌ها هستیم بیان کرد: لازمه‌ی ارتقاء نقش طبقات متوسط و کم‌درآمد تعاون است.اگر می‌خواهیم شاخص‌های عدالت اجتماعی را بالا ببریم، باید طبقات کم‌درآمد را ارتقاء بدهیم و بهترین قالبی که می‌تواند به تحقق این امر کمک کند، تعاونی‌ها هستند.دوره تعاون به سر نرسیده است.

ربیعی خطاب به افرادی که بیان می‌کنند دوره تعاون سپری شده است گفت: اگر دوره تعاون به سر رسیده آیا اقتصاد ایران بازتر و آزادتر از اقتصاد آمریکا شده است.اقتصاد ایران از اقتصاد کره، برزیل و ژاپن آزادتر نیست، طبعا بستر کار تعاون را داریم، ولی وقتی که نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم به ساده‌ترین دلیل توجیهی بسنده می‌کنیم.

وی گفت: تعاونی های برزیل به 137 کشور جهان صادرات دارند و در داخل آمریکا هم بیش از 30 تعاونی بالاتر از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارند و 100 تعاونی نخست این کشور 117 میلیارد دلار تولید داشته اند.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه اشتغال فراگیر ضدفقر دولت اظهار داشت: تعاونی‌ها به عنوان جامعه و اقتصاد می‌توانند در مسیر اشتغال فراگیر و ضد فقر باشند و راهی برای بهتر زندگی کردن مردم به شمار آید.

به گزارش تسنیم، وی گفت: علاوه بر این، در سطح جهان تعاونی ها حدود 100 میلیون شغل ایجاد کرده اند که 20 درصد بیشتر از مجموعه شغل های ایجاد شده توسط تمامی شرکت های چندملیتی است.امروز الگوی تعاون می تواند برای حل مشکلات به کمک ما بیاید تا طبقه متوسطی را شکل دهیم که 8 دهک جامعه را شامل می شود و این موضوع با الگوی تعاون انجام شدنی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.