کد مطلب: ۷۳۸۰۳۶

رتبه بندی معلمان اعلام شد

رتبه بندی معلمان اعلام شد

بر اساس وعده‌های وزیر آموزش و پرورش قانون رتبه‌بندی معلمان مشمول در آذر ماه 1401 اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس وعده‌های وزیر آموزش و پرورش قانون رتبه‌بندی معلمان مشمول در آذر ماه اعلام شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه‌بندی تمام معلمان مشمول خبر داد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی ۸۰۲ هزار معلم صادر شده است، اظهار کرد: طبق وعده وزیر آموزش و پرورش، احکام تمام مشمولان رتبه‌بندی، در آذرماه صادر شد.

وی ادامه داد: ماه گذشته، احکام ۸۰ درصد مشمولان صادر شده بود و این ماه، احکام ۲۰ درصد باقیمانده صادر شده است و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» واریز می‌شود، همچنین ترمیم حقوق برای افراد جامانده انجام شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: کار صدور احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان شروع شده و ارزیابی نهایی در حال انجام است.

وی درباره معلمان طرح مهرآفرین گفت: خوشبختانه این گروه از معلمان مشمول رتبه‌بندی قرار گفتند و طبق ماده واحده ترمیم حقوق، زمان اعمال احکام از اول مهر ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.