کد مطلب: ۳۶۸۲۶۲

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

رسوب کالا در گمرک، کالاهای اساسی را گران کرده است

رسوب کالا در گمرک، کالاهای اساسی را گران کرده است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران می‌گوید: این روزها بحث رسوب کالا در گمرک‌ها یکی از دغدغه‌های بخش‌خصوصی کشور است؛ به طوری‌که رسوب کالاها در گمرک قیمت‌ کالاهای اساسی را در بازار گران کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش که رسوب کالا در گمرک چه تاثیری در بازار دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: این روزها بحث رسوبات کالا در گمرک‌ها یکی از دغدغه‌های بخش‌خصوصی کشور است که نمایندگان بخش‌خصوصی به طور جد به دنبال ترخیص کالاها هستند. باید اشاره کرد که این نوع فعل و انفعالات آثار مخربی را در وضعیت بازار ایجاد کرده است؛ به طوری‌که رسوبات در گمرک قیمت‌ کالاها را در بازار گران کرد.

مجتبی صفایی افزود: این روزها خیلی از کالاها به دلیل کمبود نیروی انسانی در گمرکات دپو شده‌اند. به دلیل شرایط تحریمی برای تنظیم بازار کالا باید مداما ترخیص و روانه بازار شود؛ این درحالی است که گزارش‌ها حاکی از این است که بسیاری از کالای اساسی و کالاهای سرمایه‌ای تولیدکنندگان در گمرکات رسوب کرده‌اند. همین عوامل در نهایت افزایش شدید قیمت‌ها را در بازار به همراه دارد.

او در توصیه‌ای به مسئولان گفت: مسئولان باید سازوکاری را برای جلوگیری رسوب کالاها در گمرک در نظر بگیرند. معتقدیم چنانچه فرآیندی از سوی دولت تعریف شود دیگر کالاها تا یک سال در گمرک نخواهند ماند. متاسفانه بخشی از این بی‌نظمی‌ها در مجموعه دولت رخ می‌دهد و بخش دیگر نیز برعهده واردکنندگان است.

صفایی گفت: در این شرایط رسوب کالا در گمرکات کشور عملا کمک به تحریم علیه تولید کشور است. امیدواریم مجموعه نظارتی کشور سازوکاری را تعریف کنند تا کالا در حداقل زمان ترخیص و به دست تولیدکنندگان برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي اصغر سهرابفر

    بنام خداوند يكتا
    با احترام ، واقعا اينجا كشوره يا ديوانه خانه ؟ به چه دليل در چنين شرايط سخت و تحقير آميز اقتصادي بايد كالا در گمرك رسوب كند واقعا شما دولت ما هستيد […] بهتره كمي عاقل باشيد واز نعمتي كه خداوند به شما عطا كرده استفاده درست نماييد اگر توان و علم كنترل نداريد استعفا دهيد و هيچ كسي نيز از اين كار ها خرده نخواهد گرفت !