خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۳۳۲۸

رشد چشمگیر افراد با درآمد بدون شغل

رشد چشمگیر افراد با درآمد بدون شغل

در شهر تهران 147هزار نفر از ساکنان دو منطقه مرفه‌نشین(1و2)دارای درآمد بدون شغل هستند،یعنی کسانی که شغلی ندارند اما از طریق سود بانکی،اجاره املاک،ارث و …درآمد دارند.

به گزارش تجارت نیوز، در شهر تهران 147هزار نفر از ساکنان دو منطقه مرفه‌نشین(1و2)دارای درآمد بدون شغل هستند،یعنی کسانی که شغلی ندارند اما ازطریق سود بانکی،اجاره املاک،ارث و …درآمد دارند و آن طور که آمارهای مرکز آمار از سال 1395نشان می‌دهد این افراد عموعا ساکن مناطق یک و دو هستند.

ازسوی دیگر بخش مهمی از افراد دارای درآمدبدون شغل ، بازنشستگان هستند که منطقه 2 از این‌ نظر در تهران بخش مهمی از جمعیت را به خودش اختصاص داده و در حقیقت به یک سرای سالمندان بزرگ تبدیل شده است، اما نکته دیگر در این بررسی،توجه به محله‌هایی است که افراد در آن دارای درآمد بدون شغل هستند و بر این اساس مناطق «شهرک غرب»،«ایوانک» و«گاندی» پیشتازند .

افراد دارای درآمد اما فاقدشغل ،حالا مدتی است به پدیده‌ای در اقتصاد تبدیل شده. تجارت‌فردا در این باره می‌نویسد: دقیقا در سال‌هایی که دولت‌ها و سیاست‌گذاران به دلیل رشد بیکاری در کشور مورد انتقاد بودند،پدیده متفاوتی در اقتصاد ایران رشدکرده است. در دوره پرنوسان نرخ بیکاری و طولانی شدن صف انتظار برای یافتن شغل، گروهی در اقتصاد ایران رشد کردند که مرکز آمار از آنها به عنوان «افراد با درآمد بدون کار» یاد می‌کند.

رشدی 2.5 درصدی طی 11سال اخیر. گروهی که تعداد آنها 1.9 میلیون نفر در سال 1384 به 4.8 میلیون نفر درسال 1395 رسیده است. آمار این افراد در سال‌های گذشته با رشد روبرو بوده اما همواره مشخص نیست شغلی که درآمد این افراد را تشکیل می‌دهد، چیست و مرکز آمار ایران بیشترین درآمد خانوارهای بدون فرد شاغل را «درآمد متفرقه» گزارش داده است. از سوی دیگر، آمار دقیقی از شهرستان‌های دیگر هم در دست نیست.حالا ما فقط می‌دانیم تهران 147هزار بیکار با دآمد دارد و اطلاعی از شهرهای دیگر وجود ندارد که بدانیم کدام شهرها بیشترین پردرآمدهای بیکار را خود جای داده‌اند. بیکارهای با درآمدی که بخش عمده آنها بازنشستگان‌اند.

منبع:روزنامه‌ی شهروند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.