کد مطلب: ۱۸۵۴۴۲

رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی سنگاپور در سال ۲۰۱۷

رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی سنگاپور در سال ۲۰۱۷

نخست‌وزیر سنگاپور اعلام کرد اقتصاد این کشور به کمک بهبود بهره‌وری و همچنین رشد اقتصاد جهانی، ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ رشد کرده است.

اقتصاد وابسته به تجارت سنگاپور در سال ۲۰۱۷ از بهبود تقاضای جهانی به ویژه برای محصولات الکترونیکی و قطعاتی نظیر نیمه رساناها، بهره برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لی هسین لونگ- نخست‌وزیر سنگاپور- در پیام تبریک سال نو میلادی خود به مردم این کشور گفت: رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی بیش از دو برابر پیش‌بینی اولیه ما بوده است.

وی افزود: درآمدها در سراسر کشور افزایش یافته است.

نخست‌وزیر سنگاپور گفت: ما از صعود اقتصاد جهانی سود برده‌ایم. اما از آن مهم‌تر، بهره‌وری ما افزایش پیدا کرده است. مردم سنگاپور در حال ارتقا و یادگیری مهارت‌های جدید هستند در حالی‌که شرکت‌ها در حال نوآوری و استفاده از فناوری‌های جدید هستند.

دولت سنگاپور در نوامبر پیش‌بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۷ را به ۳ تا ۳.۵ درصد افزایش داد که سریع ترین رشد از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود که اقتصاد این کشور حدود ۳.۶ درصد رشد کرده بود.

دولت سنگاپور قرار است تا دوم ژانویه برآوردهای نهایی از تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم و کل سال ۲۰۱۷ را اعلام کند.

انتظار می رود آمارهای تولید ناخالص داخلی نشان دهد که اقتصاد سنگاپور پس از ثبت رکورد سریع‌ترین رشد چهار سال اخیر در سه‌ماهه سوم بر مبنای سالانه، روند رشد آهسته‌تری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.