کد مطلب: ۵۸۶۸۲۱

وزیر صنعت ادعا کرد:

رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن در صورت تامین برق پایدار

رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن در صورت تامین برق پایدار

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه‌ریزی کرده که یکی از اهرم‌های این سرمایه‌گذاری، تولید پایدار برق است.

به گزارش سید رضا فاطمی‌امین، در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو درخصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه‌داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی‌های امسال تابستان گواه آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ساخت ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق برشمرد.

سهم ۳۸ درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی‌امین با بیان اینکه ۳۸ درصد از برق مصرفی کشور مربوط به بخش صنعت است، تصریح‌کرد: با احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می‌کند.

وی، امضا و اجرای این تفاهم‌نامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی امیدبخش دانست و افزود: ساخت این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود.

وزیر صنعت در پایان گفت: این شرکت‌ها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌کنند.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صنعت و نیرو، مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئیتی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.