کد مطلب: ۴۱۷۷۰۸

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

بازدهی ۳.۲ درصدی شاخص کل بورس در آخرین هفته پاییز/ آذر؛ ماه رکوردساز بازار سهام

بازدهی 3.2 درصدی شاخص کل بورس در آخرین هفته پاییز/ آذر؛ ماه رکوردساز بازار سهام

بازار سهام در آخرین هفته پاییز توانست کار خود را با رشد تمام کند؛ در همین راستا شاخص کل بورس توانست بازدهی 3.2 درصدی را ثبت و بیش از 10 هزار واحد نیز رشد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در آخرین هفته پاییز توانست کار خود را با رشد تمام کند؛ در همین راستا شاخص کل بورس توانست بازدهی 3.2 درصدی را ثبت و بیش از 10 هزار واحد نیز رشد کند.

با این حال، دماسنج اصلی بازار در روز دوشنبه افتی بیش از شش هزار واحد را پشت سر گذاشت، اما در روزهای بعد، روند صعودی خود را بازیابی و در نهایت سقف 350 هزار واحدی را لمس کرد.

در نهایت می‌توان گفت که آذر ماه با رشد مطلوب 14.6 درصدی، 45 هزار واحد افزایش یافت که بخشی از این رشد را نیز می‌توان ناشی از تورم انتظاری قیمت بنزین، رشد دلار و برطرف شدن نسبی بدبینی‌ها نسبت به بودجه عنوان کرد.

هفته آخر آذر، هفته گروه‌های بانک، خودرو، دارو و فلزات اساسی بود که توانستند بیشترین توجه سهام‌داران را در این مدت به خود اختصاص دهند، همچنین در این هفته، نمادهای فولاد، فخاس، فملی، فارس و تاپیکو به ترتیب توانستند بیش از سایر نمادها، در شاخص کل بورس تهران تاثیر مثبت برجای بگذارند.

هفته چهارم آذر 1

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری این هفته با رشد شاخص کل همراه شد؛ این در حالی است که در بازارهای امروز، قیمت دلار، سکه و طلا با افت مواجه شده‌اند.

شاخص بورس که هفته گذشته با بازدهی بیش از پنج درصدی همراه شده بود، امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد و با رشد شاخص این هفته را شروع به کار کرد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۱ درصدی، حدود چهار هزار واحد افزایش یافت و در کانال جدید ۳۴۳ هزار واحدی قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز، به ترتیب گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو بودند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز هفته کار خود را با رشدی چشمگیر آغاز و شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی افزایشی ۳۴۰۰ واحدی را نیز تجربه کرد، اما در ادامه از هیجانات معاملات کاسته و دماسنج اصلی بازار در نهایت با ۸۴۵ واحد افزایش به پایان رسید و در کانال ۳۴۴ هزار واحدی متوقف شد.

در این روز گروه دارویی، بیشترین توجه را به خود جلب کرد و نمادهای پارس، فولاد و فملی، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین بیشترین حجم معاملات در نماد وتجارت انجام شد و دزهروای نیز بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد.

بازار سهام در روز دوشنبه

بازار سهام در روز جاری، روندی متعادل را پشت سر گذاشت؛ شاخص کل بورس پس از ورود به محدوده منفی معاملاتی در آغاز گشایش خود، رفته رفته فشار عرضه را از دست داد و با افزایش تقاضا وارد محدوده مثبت شد.

در همین راستا شاخص کل بورس در نهایت با رشدی ۳۷۲ واحدی در کانال ۳۴۴ هزار متوقف ماند. شاخص کل هم وزن در مقایسه با دماسنج اصلی بازار اما رشد مطلوبی را تجربه کرد و با ۸۶۷ پله افزایش، در کانال ۱۰۸ هزار ایستاد.

گروه‌های خودرو، دارویی و فلزات اساسی برترین صنایع سومین روز هفته بوده و نمادهای تاپیکو، فخاس و رمپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بازار سهام در چهارمین روز هفته، کار خود را مثبت به پایان رساند؛ شاخص کل بورس در این روز با رشدی ۲۳۸۳ واحدی، در کانال ۳۴۶ هزار قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۱۶۴۴ واحد رشد کرد و وارد کانال ۱۱۰ هزار شد.

گروه‌های بانک، خودرو و فلزات اساسی در این روز برترین صنایع بازار بوده و گروه انبوه‌سازی هم پربازده‌ترین صنعت شناخته شدند. همچنین نمادهای فولاد، اخابر و فخاس بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز هفته، کار خود را با رکوردشکنی به پایان رساند و سقف تازه‌ای را ثبت کرد؛ در همین راستا، شاخص کل بورس ۳۴۵۱ پله افزایش یافت و در کانال ۳۵۰ هزار متوقف شد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۶۶۳ واحد رشد کرد و کانال ۱۱۰ هزار را پشت سر گذاشت.

روز چهارشنبه برای گروه بانکی، روز خوبی بود، چرا که هم برترین صنعت امروز بود و هم در رده صنایع پربازده معاملات امروز قرار گرفت. گروه‌های خودرو و مواد دارویی نیز پس از بانکی‌ها، در دسته برترین صنایع قرار گرفتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس بازار بورس

    یک میلیون نفر تو بورس فقط به امید خرید عرضه اولیه نشستن.
    خبر عرضه اولیه خیلی طرفدار داره.
    چرا اخبار بورس اینقدر محدود پخش میکنید؟
    وظیفه رسانه این است که بیشتر عموم را در نظر بگیرد.
    این اخبار شما بیشتر برای افراد معدودی کاربرد دارد.
    در حالیکه بیشتر سهامداران بورس دنبال اخبار عمومی تر مثل عرضه اولیه هستند.
    از سجام هم اطلاع رسانی کنید.مگر قرار نبود مبارزه با پولشویی از سجام شروع شود؟
    خیلی از قدیمی های بورس خبری از سجام ندارند.
    قرار بود سود سهام امسال از سامانه سجام بدهند.
    متاسفانه انجام نشد.چرا اینقدر سجام کند پیش میرود؟
    سایت خوبی دارید اما اخبار اقتصادی و بورس شما عمومی نیست حتمن این موارد را پیگیری کنید.
    وگرنه تاثیری در اخبار اقتصادی جامعه ندارید.
    ممنون