کد مطلب: ۱۵۲۷۷۴

رشد ۱۱۰ درصدی حجم معاملات هفتگی در بورس کالای ایران

طی هفته گذشته، حدود ۸۶۹ هزار و ۷۵۹ تن انواع کالا به ارزش نزدیک ۱۴ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال در بورس کالا دادوستد شد که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۱۰ درصدی حجم و ۶۳ درصدی ارزش معاملات مواجه شد.

در چهارمین هفته مرداد ماه، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۶۹ هزار و ۵۶۷ تن انواع کالا به ارزش ۷ هزار و ۱۴۹ میلیارد ریال معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این تالار هزار و ۸۴۰ تن آلومینیوم، ۲۶۱ هزار و ۳۴۵ تن فولاد، ۶ هزار و ۲۳۰ تن مس، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۳۲ هزار و ۶۲۶ تن انواع کالا به ارزش ۶ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۳۰۶ هزار و ۱۲۳ تن قیر، ۴۹ هزار و ۱۴۰ تن مواد پلیمری، ۱۳۶ هزار و ۹۴۰ تن وکیوم باتوم، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۹۷۱ تن مواد شیمیایی، ۹۰۰ تن گوگرد، ۵۰۶ تن روغن پایه و اسلاک واکس، هزار و ۵۱۵ تن عایق رطوبتی و ۳۰ تن گازها و خوراک‌ها خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در هفته چهارم مرداد ماه، شاهد معامله ۶۴ هزار و ۲۰۱ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۷۲۱ میلیارد ریال بود؛ در این تالار دادوستد ۸ هزار و ۱۰۷ تن جو دامی، ۴۶ هزار و ۶۷۰ تن گندم، ۷ هزار و ۸۷۵ تن شکر سفید، ۸۰۰ تن ذرت، ۴۹۵ تن مرغ منجمد و ۲۵۴ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی مشاهده شد.

لازم به ذکر است در هفته‌ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۳ هزار تن ورق گرم ضخامت ۲ به همراه ۱۰۰ تن کنسانتره فسفات، ۱۶۰ تن ضایعات فلزی، ۲۵ تن روغن کارکرده لوکوموتیو، ۷۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه، ۱۰ تن تراورس چوبی فرسوده و ۱۰۰ کیلو گرم بشکه خالی دادوستد شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.