کد مطلب: ۴۳۲۸۸۹

رشد دلار جهانی متوقف شد / طلا یک درصد افت کرد

رشد دلار جهانی متوقف شد / طلا یک درصد افت کرد

به‌دنبال شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در سایر کشورها، سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال‌رزرو با هدف جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی نرخ بهره را کاهش دهد. این مساله موجب توقف رشد ادامه‌دار دلار در معاملات امروز شد. قیمت جهانی طلا نیز به‌دلیل اقدام بسیاری از سرمایه‌گذاران برای فروش و کسب سود یک درصد افت کرد.

به‌دنبال شیوع گسترده‌ ویروس کرونا فراتر از مرزهای چین و افزایش انتظارات سرمایه‎گذاران مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا، رشد شاخص دلار در معاملات امروز متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز چهارشنبه در سطح 99.321 قرار گرفت.

یوان چین هم با 0.2 درصد رشد در برابر دلار، در بالاترین سطح یک هفته گذشته قرار دارد. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 7.0220 مبادله شد.

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین بیانیه‌اش اعلام کرده، اگرچه هنوز برای اعلام وضعیت همه‌گیر شدن ویروس کرونا در دنیا زود است، اما جهان باید برای همه‌گیری بالقوه آن آماده باشد.

بیش از یک ماه است که چین با به‌کار بستن تمهیداتی از جمله قرنطینه برخی استان‌ها و تمدید تعطیلات با این ویروس مرگبار مقابله می‌کند. این مساله موجب شده زنجیره‌های تامین در سراسر جهان دچار اختلال و در عین حال بازارهای سرمایه با بی‌ثباتی مواجه شوند.

به‌دنبال ادامه این روند و افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی، انتظار سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو افزایش یافته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تاکنون بیش از دو هزار و 700 نفر در چین در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد قربانیان در دیگر کشورها هم رو به افزایش است.

تحلیلگران بر این باورند که رشد قابل توجه تعداد جان‌باختگان در روزهای اخیر، خطر کاهش رشد اقتصادی جهان را در سه‌ماهه اول سال 2020 افزایش می‌دهد.

با شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در دیگر کشورها از جمله ایتالیا، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در این منطقه زودتر از موعد مقرر کاهش دهد.

قیمت جهانی طلا هم که در روزهای اخیر به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسیده بود، در معاملات امروز با افت یک درصدی مواجه شد. از مهم‌ترین دلایل این کاهش می‌توان به اقدام سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی‌هایشان و کسب سود اشاره کرد.

هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای آسیایی با قیمت هزار و 649 دلار و 49 سنت مواجه شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وآاااااااااااااااااااااااااااااااااااای چه معجزه‌ای