کد مطلب: ۴۷۲۵۵۲

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

رشد شاخص بورس ادامه‌دار است یا نه؟ / سهامداران صبر کنند

رشد شاخص بورس ادامه‌دار است یا نه؟ / سهامداران صبر کنند

پس از ریزش حدود 20 درصدی شاخص بازار سهام در روزهای گذشته بازار از دیروز دوباره مثبت شد و امروز هم با گذشت 2 ساعت از شروع بازار 3/9 درصد رشد کرده است اما آیا این سیر صعودی ادامه‌دار است؟

حمید نوبهار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار سرمایه در دو جهت افقی و عمودی شاهد اصلاح قیمت‌ها بود. زمانی که شاخص بازار سهام بین یک میلیون 800 تا یک میلیون 900 بود ارزش سهام در حال افت بود در حالی که شاخص تکان نمی‌خورد که این اصلاح به نوعی اصلاح افقی شاخص بورس بود، در مرحله بعد شاخص به طور عمودی از یک میلیون 800 تا یک میلیون 600 اصلاح شد و در دو مرحله سهامداران دچار افت ارزش سهام شدند.

وی افزود: تصمیماتی مانند فروش سهام عدالت به شکل بلوکی، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت، بازگشت اعتبار کارگزاری‌ها به حالت قبل و حمایت حقوقی‌ها از بازار باعث شد تا اندکی اعتماد به بازار بازگردد.

نوبهار در ادامه گفت: در حال حاضر طی دو روز متوالی با حمایت حقوقی‌ها بازار هوشمندانه برگشته است، در این دو روز ورود پول حقیقی بسیار افزایش پیدا کرده است زیرا بازارهای موازی بازار سرمایه در حال درجا زدن است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رشد شاخص افزود: اگر اعتمادسازی ادامه‌دار باشد و بازار حمایت شود ما همچنان بازار را در حال رشد خواهیم دید، البته رشد شارپی بازار خوب نیست و بازار باید به نوعی متعادل پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: متغیرهای بنیادین بازار سهام هیچ تغییری نکرده است و سهامدار فقط باید صبر داشته باشد و بازار سهام را بازاری بلندمدت در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • استاد یوگای صبور

    بهبود بورس رو به همه تبریک میگم
    روزهای عالی در راه هست….. امروز روز تاریخی بود.. همه میخواستن بخرند اما سهمی گیرشون نمی یومد…. عالی بود لذت بردم
    و عالی خواهد بود… تبریک. تبریک

  • ایمان

    یک ضرب المثل معروف میگه: چیزی که تو رو نکشه قوی ترت میکنه.
    سیگنالهای منفی، سمپاشی های گسترده، ترسهای عمیق، هیجانات منفی، فروش توده وار سهامداران بی تجربه، صفهای فروش بی انتها و … تمام تلاش خودشون رو کردن که بورس رو زمین بزنند اما موفق نشدند. بازار امروز با بازار ده روز قبل خیلی فرق میکنه چون پوست اندازی کرده، چون دیگه سهامداران بی تجربه هم به یک تجربه گرانقدر رسیدن و همه ایمان آوردن که بورس به تنهایی در مقابل جمیع عوامل منفی که گفته شد محکم و استوار ایستاده و هر عقبگردی یک پیشروی قوی رو به دنبال داره. ضمن تبریک صمیمانه به همه سهامداران صبور و متین، توصیه میکنم سهامداری کنید و به زوزه های ناامیدانه دلالان ارز و سکه و خودرو و ملک اهمیت ندید …

  • حسین

    بازار باید با تعادل پیش بره

  • علی

    دولت زرنگتر از این حرفاس بازار با سیاست پیش میره.

  • حسین

    ای کسانی که ایمان آورده اید امسال ساله بورسه از امسال نهایت استفاده رو بکنید.

  • ناشناس

    دولت نباید به این سرعت حمایت میکرد تا شاخص به یک و سیصد نزدیک میشد و همه سیاهی لشکرهای آماتور هیجانی و بیسواد یا سکته میزدن یا خروج چون حرفه ای ها زیاد متضرر نشده بودن و اکثرا قبل از عمیق شدن اصلاح فروخته بودن و حضور سنگینی تو بازار نداشتن. بورس جای افرادیه که میخوان حرفه ای ترید کنن نه جای بیکارها و الاف های کوچه خیابون

    • ناشناس

      والگرد امسال تو هستند

  • حباب تجارت نیور

    آقای تجارت نیوز ما کی رو باید ببینیم که شما تحلیل برای بورس رو کنار بگذارید برید تو همون بازار سکه ودلار و این جفنگیات مرد حسابی یه سوپر مارکت میری باید وام بگیری خریدت رو حساب کنی حباب کیلویی چنده قیمتهای بازار ازکارخونه بابای من که بیرون نمیاد از همین شرکتهاست دیگه
    با

  • ناشناس

    انشالله شاخص به 2500000 خواهد رسید
    فقط باید صبر داشته باشید و سهامداری کنید
    انشالله پر سود و پر رزق باشید

  • ناشناس

    سلام چرا در تاریخ 99/6/4 که نماد سیتا مثبت چهار ونود وشش خورد کارگزاری مفید منفی همان عدد حساب کرد.والبته موارد دیگری هم مشاهده شده!!!!!!!!!

  • ناشناس

    ای ساده دلان همه چیز ساختگیه شاخص. نمودار. مثبت . منفی میگید نه از بورس مالزی بپرس