کد مطلب: ۳۶۳۵۹۰

صعود شاخص دلار با بهبود وضعیت بازار کار آمریکا

صعود شاخص دلار با بهبود وضعیت بازار کار آمریکا

ارزش دلار در برابر اکثر همتایان مهم خود در سطح جهان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، پس از آن که مشخص شد اقتصاد آمریکا با اشتغال‌زایی برای ۱۹۶ هزار نفر در ماه مارس فراتر از حد انتظار کارشناسان عمل کرده است، تمایل معامله گران به خرید دلار باعث شد تا این اسکناس سبز در مسیر صعودی قرار گیرد. شاخص ارزش دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷.۴۰۲ واحد رسید.

اکنون توجه معامله گران معطوف به اظهار نظر مقامات بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره خواهد بود تا مشخص شود آیا این بانک در تغییر مسیر نرخ بهره مصمم است یا خیر.

مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا که هم‌اکنون در واشنگتن پیگیری می‌شود می‌تواند یکی دیگر از عوامل مؤثر تعیین کننده مسیر بازار ارز در طی این هفته باشد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است دو کشور تا حدی به توافق نزدیک هستند که امکان امضای توافق جدید تجاری بین آنها در چهار هفته آتی وجود دارد.

یوان چین تنها ارز مهمی در معاملات امروز بود که در برابر دلار روندی افزایشی داشت و ارزش آن با ۰.۰۷ درصد افزایش همراه شد تا هر دلار به ازای ۶.۷۱۱۲ یوان مبادله شود. از طرف دیگر تداوم سردرگمی اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر چگونگی خروج انگلیس از این اتحادیه باعث شد تا بار دیگر هم یورو و هم پوند در برابر دلار عقب‌نشینی کنند. هر پوند به ازای ۱.۳۰۴۳ دلار و هر یورو به ازای ۱.۱۲۲۰ دلار معامله شدند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا درخواست کرده است تاریخ خروج انگلیس از این اتحادیه برای سه ماه دیگر به تعویق بیافتد.

در برابر ارزهای آسیایی، هر دلار به ترتیب با ۰.۰۶ درصد و ۰.۰۰۷ درصد افزایش در برابر ین و دلار استرالیا به ازای ۱۱۱.۷۳ ین و ۱.۴۰۸۸ دلار استرالیا مبادله شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.