کد مطلب: ۵۱۳۸۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶ پیش‌بینی از آینده بورس / رشد شارپی در انتظار بورس است؟

۶ پیش‌بینی از آینده بورس / رشد شارپی در انتظار بورس است؟

بازار سهام در هفته اخیر با بازدهی تنها سه درصد از دیگر بازارهای مالی یعنی ارز و طلا جا مانده است. اما در هفته آینده با توجه به آغاز تغییر دامنه جدید نوسان برخی سهامداران امیدوار به شتاب گرفتن بازدهی مثبت بورس هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بازار سهام در هفته اخیر با بازدهی تنها سه درصد از دیگر بازارهای مالی یعنی ارز و طلا جا مانده است. اما در هفته آینده با توجه به آغاز تغییر دامنه جدید نوسان برخی سهامداران امیدوار به شتاب گرفتن بازدهی مثبت بورس هستند. آیا رشد شارپی شاخص بورس در روزهای پایانی امسال دور از انتظار است؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص بازار سهام افت شدیدی داشته است و از طرفی تصمیم دولت در رابطه با تغییر دامنه نوسان جو مثبتی در بازار سهام ایجاد کرده است. اما هنوز روند مثبتی شکل نگرفته است و احتمالا شاخص کل بین ۱/۲ میلیون واحد تا ۱/۳ میلیون واحد نوسان خواهد داشت. متغییرهای بودجه و ریسک‌های بورس باید رفع شده و از طرفی هم باید پول به بازار سهام تزریق تا روند بازار سهام متعادل شود.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: با تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی سهم‌ها، فشار فروش در بازار سهام کم و بورس مثبت شد. همچنین احتمالا معاملات فردا و هفته پیش‌رو نیز روند مثبتی داشته باشد. روند صعودی بازار سرمایه آغاز شده و معاملات امیدوارکننده هفته قبل شاخص را حداقل به کانال یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد می‌رساند. اما در این محدوده مقاومت مهمی داریم که احتمالا فشار فروش در این محدوده بیشتر شود. اما اگر شاخص کل از این محدوده عبور کند تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رشد می‌کند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه: در نقطه فعلی بازار سهام خبر محدودیت دامنه نوسان منفی، فشار فروش را کم کرده است و احتمالا کاهش فشار فروش در جریان معاملات هفته آینده ادامه دارد. در شرایط فعلی به دلیل اینکه هیچ سیگنالی مبنی بر مذاکره دریافت نشده است و احتمالا کاهش قیمت ارز را شاهد نخواهیم بود و این خبر برای بورس خوب است. از طرفی قیمت‌های جهانی نیز به ثبات رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند. با این شرایط احتمالا روند صعودی بازار سهام در هفته بعدی ادامه دارد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد. پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییرهایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه: تصمیم تغییر دامنه نوسان اقدامی درست است و به نظرم در کوتاه‌مدت می‌تواند جو هیجانی بازار سهام را کنترل کند. اما علاوه بر کنترل هیجان در بازار سهام بحث اعتماد از دست رفته از بازار سهام بسیار مهم است و باید اعتماد از دست رفته از بازار سهام بازگردد. به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بورس در هفته بعد مثبت خواهد بود.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه: بسیاری از سهامداران بازار سرمایه در انتظار احیای سرمایه خود و خروج از این بازار هستند. بنابراین من تصور می‌کنم که جلب دوباره اعتماد به بازار سرمایه و ورود نقدینگی بسیار دشوار است و نباید بار دیگر انتظار رشد شارپی در این بازار را داشته باشیم. هرچند که مقررات تازه بورس اتفاق مثبتی به حساب می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الی

    خوب امروز که بخیر گذشت ،فردا همه حقوقیا دستشون روی ماشه خواهد بود ودوباره شلیک بر پیکر بیجان سهامداران خرد.

    • ناشناس

      اگه میتونستم صدتا منفی بهت میدادم .بی شک تو از اون آدمایی هستی که سهامتو فروختی الان داری حسرت میخوری.حالا هم میخوای با این حرفا خودتو خالی کنی

  • ناشناس

    سلام کی می تونم بیت کوئین بخرم؟

    • ناشناس

      فردا

    • ناشناس

      سلام
      آقای عزیز؛
      بیت کوین در اوج قیمته .
      نخر که بدبخت می شوی.

  • ناشناس

    شارپی اتفاق نخواهد افتاد ،همین شارپ امسال هم یک رخداد تاریخی بود در کل تاریخ بورس ایران البته به واسطه دولت
    دولت بعدی هم دچار کسری شدید بودجه بشه و نیازمند بورس اونموقع باز یک شارپ دستوری میسر میشه

    • علی کرمانشاه

      این دولت قطعا بورس را با این وضعیت ریزش سنگین و اصلاح شده در کف قیمت تحویل دولت بعدی نمیدهد که برای آنها آماده حرکت صعودی باشد و باعث اعتبار و رای حداکثری برای رقیب دولت رقیب شوند این دولت قطعابا پشتیبانی وحمایت از شرکتها بورس را در اوج رشد قیمت سهام به دولت بعدی تحویل میدهند که افتخار برگشت بورس برای دولت فعلی بماندو ازحمایت سهامداران حقیقی برای انتخابات استفاده کنند.

  • ناشناس

    فقط می خواستن با کمی سود همه مردم رو به بورس بیارن بعد دار و ندار مردم که به آنها اعتماد کرده بودند بالا بکشن

  • ناشناس

    خیلی وقته منتظر رشد شارپ هستیم ولی خبری نیست

    • ناشناس

      معلومه بیشتر از یک سال نیست که وارد بورس شدی
      فقط یک کلمه شارپ رو شنیدین فکر کردین هر سال هر سال بورس شارپ میزنه و پول یامفت نصیب سهامداران می‌کنه!!!

    • رهگذر

      شارپ یعنی شارپ داگ کوئین 20 تومن خریدم 2000 تومان فروختم 100 برابر در دو سال. تمام کسانی که دو سال پیش حرفم را گوش کردند میلیاردر شدند حیف که خودم کم پول داشتم ولی بازم خدا را شکر یکبار در زندگی درست تصمیم گرفتم

    • ناشناس

      سلام رهگذر…دوسال پیش نبودم حالا هستم سفارش خرید امروزت چیه لطفا راهنمائیم کن..بسیارممنون وسپاسگزارم

  • ناشناس

    من نمی دانم کسانی که امروز فروشنده هستند با چه قیمتی خریدند که دارند می فروشند
    حداقل اجازه بدید ضررهایتان جبران بشه تا خاطره زیاد بدی از بورس نداشته باشید

  • ناشناس

    بابا توروخدا بزارید حداقل یه دوهفته صعودی باشه بعد بازم حرف از منفی شدن بازار بزنید این کارهای شما تو این دوماه کارشناسان محترم با نظراتتون باعث خروج خیلی پول از بازار سرمایه شده

  • علی گردنده

    هرچه میکشیم از کارشناسان است موقع بورس یه ذره رشد میکنه همه دکتری بورس دارند وموقع ریزش همه خاموشند وهمه فاز منفی میدن اصلاح روی ۱۷۰۰ تمام میشد نه ۱۱۰۰ اگر دلسوز مردم بدبخت هستید شمارا بخدا نظر ندهید بهتر است

  • محمدیان

    چرا می خواهید مردمو فریب می دهید ورود نقدینگی چیه اونقدر پول مردم بیچاره تو بورس به امید رشد دوباره وبرای جبران ضرر های گذشته توبورس خوابیده که عمرا دیگه سازمان بورس هچین ورود پولی داشته باشه کارخیلی ساده ای شما یه پرسجو کنید ببینید چند نفر ازدوربریهاتون توبورسند که سال قبل نبودن این کارها همش برای فراری دادن این بیچاره ها تا اینکه سرمایشونو بالا بکشند تا برند جذب بازارهای مالی خارجی مثل ارزدیجیتال فارکس شوند با این تبلیغات الکی که راه انداختن ولی چیزی که هست این مسائل می گذرند بدنامیش برای دولت وسازمان بورس می ماند به جای اینکه باعث رونق اقتصادی کشور خودمون باشیم داریم باعث بدبینی مردم میشیم…

  • م-ش

    من نمی دانم آیا باید بین قیمت سهام یک شرکت و قیمت کالایی که در بازار عرضه می کند ارتباطی باشد یا نه؟چطوریست که سهام خریداری شدهء یک شرکت در عرض 6 ماه افت قیمت داشته اما کالاهای او در بازار در عرض همین مدت رشد 4 تا پنج برابری قیمت.همین رشد قیمت آهن و فولاد و سیمان و لوازم خانگی را در بازار ببینید و رشد میزان سهامش را هم ببینید.خیلی چیزها دستتون رو می گیره.