کد مطلب: ۳۹۶۳۴۳

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی

افت ۰.۵ درصدی شاخص دلار / قیمت طلا به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسید

افت 0.5 درصدی شاخص دلار / قیمت طلا به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسید

به دنبال تشدید مناقشات تجاری میان چین و آمریکا قیمت جهانی طلا در معاملات امروز به بالاترین سطح شش سال گذشته رسید و شاخص دلار با افت 0.5 درصدی مواجه شد.

به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان واشینگتن و چین، تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی‎های امن باز هم بیشتر شد و قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه به بالاترین سطح شش سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با 1.2 درصد افزایش به هزار و 554 دلار -بالاترین سطح از آپریل 2013- رسید. در ادامه روز اما قیمت فلز زرد اندکی کاهش یافت و با قیمت هزار و 531 دلار معامله شد.

هفته گذشته وزارت بازرگانی چین اعلام کرد بر کالاهای وارداتی به ارزش 75 میلیارد دلار تعرفه وضع می‌کند. در اقدامی مقابله‌جویانه دونالد ترامپ هم گفته است بر 550 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال خواهد کرد.

این سیاست‌ها موجب شده شاخص‌های نزدک کامپوزیت و S&P 500 در آمریکا به ترتیب سه و 2.6 درصد افت کردند.

همچنین بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا با رسیدن به 1.61 درصد در کمترین سطح خود از سال 2007 قرار گرفت.

در بازارهای آسیا هم شاخص نیکی ژاپن و MSCI با کاهش‌های قابل توجهی مواجه شدند.

در عین حال، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با 0.58 درصد افزایش به 859.83 تن رسید.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در 23 آگوست هم اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

تحلیلگران بر این باورند که علاوه بر افزایش مناقشات اقتصادی، ادامه سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی هم می‌تواند به سودآوری بیشتر بازار طلا کمک کند.

در عین حال، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‎گیری می‌شود، روز جمعه با 0.5 درصد کاهش مواجه شد.

به عقیده کارشناسان اقتصادی افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های امن از جمله اوراق قرضه، طلا، ارزهای امن می‌تواند روزهای سختی را در آینده نزدیک در بازارهای مالی ایجاد کند.

ارزش یوان در برابر دلار در معاملات امروز به کمترین سطح از سال 2008 تاکنون رسید. هر دلار امروز با قیمت 7.1850 یوان مبادله شد.

همچنین ارزش ین در برابر دلار امروز به بالاترین سطح از ماه ژانویه رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.