کد مطلب: ۳۹۹۰۱۱

قیمت طلا و دلار در اولین روز معاملات هفته جدید میلادی:

قیمت طلا اندکی افزایش یافت / رشد ۰.۳ درصدی شاخص دلار

قیمت طلا اندکی افزایش یافت / رشد 0.3 درصدی شاخص دلار

در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی، قیمت طلا به هزار و 511 دلار و 30 سنت افزایش یافت و شاخص دلار با 0.3 درصد رشد به 98.447 واحد رسید.

قیمت جهانی طلا که در آخرین روز معاملات هفته گذشته با افت یک درصدی مواجه شده بود، به دنبال افزایش انتظارات در مورد ادامه سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی در اولین روز معاملات هفتگی اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه با 0.3 درصد افزایش به هزار و 511 دلار و 30 سنت رسید.

گزارش‌ها نشان ‌می‌دهد، صادرات چین -دومین اقتصاد بزرگ جهان- به‌ میزان قابل توجهی در ماه آگوست کاهش یافته که از مهم‌ترین دلایل آن تشدید مناقشات تجاری میان واشینگتن و پکن است.

نخست‌وزیر انگلیس، بوریس جانسون همچنان به برنامه خود مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا با یا بدون یک توافق پایبند است. همزمان با افزایش مخالفت‌ها در انگلیس برای برگزیت سخت، وزیر کار این کشور هم استعفا داد.

از سوی دیگر به گفته جروم پاول رئیس فدرال‌رزرو در زوریخ، بانک مرکزی آمریکا گفته است که اقدامات لازم برای حفظ رشد اقتصادی ایالات متحده -بزرگ‌ترین اقتصاد جهان- انجام خواهد شد.

به گفته تحلیلگران اگرچه مذاکرات سطح بالای تجاری میان آمریکا و چین قرار است از اوایل ماه اکتبر آغاز شود، اما ممکن است درگیری‌های تجاری میان دو کشور به این زودی حل‌وفصل نشود.

داده‌های منتشرشده از اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد تعداد مشاغل ایجادشده در ایالات متحده در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بوده و استخدام در بخش خرده‌فروشی برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافته است. با این حال رشد قابل توجه دستمزدها و به دنبال آن افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان می‌تواند از افزایش تهدیدهای ناشی از تنش‌های تجاری جلوگیری کند.

اقتصاد ژاپن نیز با سرعتی آهسته‌تر در سه‌ماهه دوم سال جاری رشد داشته است. به عقیده کارشناسان، افزایش نااطمینانی‌ها واحتمال وقوع رکود اقتصادی، سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن ترغیب کرده و این روند به افزایش قیمت طلا منجر در آینده منجر خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ششم سپتامبر انجام شده، در حالی که قیمت طلا برای دومین هفته متوالی روند کاهشی داشته اما تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

در همین حال، در معاملات امروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، با رشد 0.3 درصدی به 98.447 واحد رسید.

در حالی که انتظار می‌رود، بانک مرکزی اروپا هم سیاست‌های انبساطی را ادامه دهد، یورو در معاملات امروز بازارهای آسیایی به 1.10235 دلار رسید. این در حالی است که در معاملات روز جمعه 0.1 درصد افت کرده بود.

هر پوند انگلیس با قیمت 1.2288 دلار معامله شد و هر دلار هم به 106.96 ین رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.