کد مطلب: ۱۷۷۰۳۵

رشد قیمت طلا در بازار جهانی

رشد قیمت طلا در بازار جهانی

به‌رغم افزایش نرخ بهره که انتظار می‌رفت قیمت طلا را کاهش دهد؛ تضعیف ارزش دلار سبب شد که در بازارهای جهانی، قیمت طلا به بیشترین میزان هفته گذشته برسد.

رویترز اعلام کرد به‌رغم افزایش نرخ بهره که انتظار می‌رفت قیمت طلا را کاهش دهد؛ تضعیف ارزش دلار، طلا را برای سرمایه‌گذاران خوش‌رنگ‌تر کرد و قیمت این فلز را به بیشترین قیمت هفته گذشته افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا به بیشترین میزان هفته گذشته رسید، شب گذشته آمریکا نرخ بهره را در این کشور ۲۵ صدم درصد افزایش داد و پیش از این پیش‌بینی می‌شد که در صورت افزایش نرخ بهره قیمت طلا کاهش شدیدی داشته باشد اما چرا قیمت طلا افزایش یافت؟

رویترز می‌نویسد واکنش مسئولان بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در سال آینده باعث شد که ارزش دلار کاهش یابد و همین عاملی برای بالا رفتن نرخ طلا شد.

جانت‌یلن رئیس فدرال رزرو دیروز در سخنرانی خود که احتمالا آخرین سخنرانی وی در این پست باشد اعلام کرد: تعداد افزایش نرخ بهره در سال آینده تغییر نمی‌کند و همین ۳ بار در سال خواهد بود. مفهوم آن از نظر سرمایه‌گذاران این بود که هنوز جانت‌یلن اقتصاد آمریکا را در حدی نمی‌بیند که به افزایش‌های جسورانه نرخ بهره دست بزند.

بنابراین امروز قیمت طلا نسبت به روز گذشته ۶۰ سنت افزایش یافت و به قیمت ۱۲۵۶ دلار معامله شد.

قیمت امروز اونس نسبت به یک ماه گذشته ۲۳.۸ دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته ۱۱۳ دلار و ۴۰ سنت افزایش را نشان می‌دهد.

در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۶ دلار و ۴ سنت در هر اونس معامله شد.

فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم کاهش‌هایی به ترتیب ۳ و ۷ دلار را تجربه کردند.

براساس گزارش رویترز، قراردادهای آتی طلا هم ۹ دهم درصد افزایش داشت و به قیمت ۱۲۵۹ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی اروپا هم تغییراتی را در سیاست‌های مالی اعمال کند چرا که از تصمیم‌گیری جدید خود درباره نرخ بهره در اواخر امروز پرده برداشته است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.