خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۹۶۷۶

رشد ۲.۷۸ درصدی نفت در هفته پایانی سال ۲۰۱۹ / پیش‌بینی بانک جی‌پی مورگن از آینده طلای سیاه

رشد 2.78 درصدی نفت در هفته پایانی سال 2019 / پیش‌بینی بانک جی‌پی مورگن از آینده طلای سیاه

تحت تاثیر خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری و افزایش تقاضا برای نفت، در هفته‌های اخیر قیمت طلای سیاه روند افزایشی به خود گرفته است. در هفته‌ای که گذشت نفت با رشد 2.78 درصدی مواجه شد.

در هفته‌های اخیر تحت تاثیر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری و تصویب توافق جدید نفتا قیمت نفت روند صعودی به خود گرفته است. تا جایی که نفت برنت موفق شد بار دیگر از سطح 66 دلار عبور کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز از معاملات هفته گذشته (روز جمعه) هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 66.87 دلار معامله شد.

این در حالی است که جمعه هفته گذشته قیمت نفت برنت 65.06 دلار بوده و به این ترتیب، نفت رشد 2.78 درصدی را در هفته‌ای که گذشت تجربه کرد.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت خام برنت را در هفته پایانی دسامبر نشان می‌دهد:

قیمت جهانی نفت

رشد 2.78 درصدی قیمت نفت در هفته پایانی سال

خوش‌بینی‌ها به پایان مناقشات تجاری موجب شده، تقاضا برای نفت افزایش یابد. در عین حال، کاهشِ عمیق‌تر تولید اوپک برای سال آینده نیز بر افزایش قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

بر اساس تازه‌ترین پیش‌بینی‌های جی‌پی مورگن، با توجه به تاثیرگذاری کاهش تولید اوپک از یک‌سو و رشد اقتصادی بهتر در اقتصادهای نوظهور، قیمت نفت در سال 2020 افزایش می‌یابد.

این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی برآورد کرده است که سال آینده بازار نفت به جای تولید بیش از حد با کسری 200 هزار بشکه در روز مواجه خواهد بود.

این در حالی است که جی‌پی مورگن در ماه سپتامبر پیش‌بینی کرده بود، در سال 2020 بازار طلای سیاه 600 هزار بشکه نفت مازاد در روز خواهد داشت.

موسسه گلدمن سَکس هم اخیرا چشم‌انداز خود از قیمت نفت را برای سال آینده تغییر داده است. با توجه به توافق‌های اوپک‌پلاس برای کاهش بیشتر تولید، این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکیی انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت به 63 دلار و قیمت نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت به 58.50 دلار برسد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.