کد مطلب: ۳۹۷۱۷۳

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد ۱.۲ درصدی نفت برنت در هفته‌ای که گذشت

رشد 1.2 درصدی نفت برنت در هفته‌ای که گذشت

با ملایم شدن لحن مقامات آمریکایی و چینی از یک‌سو و کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا از سوی دیگر، قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت با رشد 1.2 درصدی مواجه شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بهای نفت از زمان اوج آن در ماه آپریل ۲۰۱۹، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته که بخش بزرگی از این سقوط مربوط به مناقشات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، قیمت نفت خام برنت در اولین روز معاملات هفتگی، دوشنبه، با افت 1.5 درصدی مواجه شد و به 58.45 دلار رسید.

از مهم‌ترین دلایل این افت قیمت، تشدید تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

در اواسط ماه آگوست، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که بر پنج هزار و 78 کالای وارداتی از آمریکا از جمله نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک تعرفه‌های پنج و 10 درصدی وضع می‌کند.

در واکنش به این اقدام، دونالد ترامپ اعلام کرد که به شرکت آمریکایی دستور می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند.

با ملایم شدن لحن مقامات چینی و آمریکایی اما، در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت با 0.5 درصد افزایش به 58.97 دلار رسید.

دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس سران گروه هفت درشهر بیاریتز فرانسه اعلام کرد که مقامات چین ضمن تماس با همتایان آمریکایی خود خواستار مذاکره دو کشور شده‌اند.

روند افزایشی قیمت نفت برنت در معاملات روز پنج‌شنبه هم ادامه یافت. بر اساس داده‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت ایالات متحده هفته گذشته 11.1 میلیون بشکه کاهش یافت؛ این در حالی است که انتظار می‌رفت این میزان از کاهش تنها دو میلیون بشکه باشد. انتشار این گزارش، یکی از دلایل رشد قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بود.

در معاملات روز پنج‌شنبه با کاهش شدید در میزان ذخایر نفت ایالات متحده، نفت خام برنت برای سومین روز متوالی روند صعودی را در پیش گرفت و به بیش از 60 دلار به ازای هر بشکه رسید.

پس از سه روز رشد، روز جمعه نفت برنت و نفت خام آمریکا تحت تاثیر وقوع گردباد در فلوریدا کاهش یافت. با این حال، قیمت‌ها همچنان در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه جولای قرار داشت.

در عین حال، نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی رویترز نشان می‌دهد، تولید نفت کشورهای سازمان اوپک در ماه آگوست ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این نخستین افزایش ماهانه در سال جاری محسوب می‌شود.

همچنین، تولید نفت روسیه در ماه آگوست اندکی بالاتر از میزان توافق‌شده بود، با این حال، خبرگزاری‌های مسکو به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور گفته‌اند که روسیه همچنان قصد دارد به‌طور کامل به این توافق پایبند بماند.

تحلیلگران رویترز همچنین چشم‌انداز خود از قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ را به ۶۵٫۰۲ دلار -کمترین میزان در بیش از ۱۶ ماه- کاهش داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.