کد مطلب: ۴۷۴۰۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اختلاف آماری رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی / پایه پولی دقیقا چقدر رشد کرده است؟

اختلاف آماری رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی / پایه پولی دقیقا چقدر رشد کرده است؟

در حالی که به تازگی همتی، رئیس کل بانک‌مرکزی آمار رشد پنج ماهه نقدینگی و پایه‌پولی را منتشر کرده، حدود یک هفته بعد روحانی در سخنانش آمار متفاوتی از رشد پایه پولی داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارم شهریور ماه رئیس کل بانک مرکزی ضمن ارائه گزارش خلاصه تحولات نقدینگی در مرداد ماه سال جاری در جلسه شورای پول و اعتبار تصریح کرد: پایه پولی در پنج ماهه سال‌جاری، نسبت به پایان سال 98، حدوداً ‌چهار درصد رشد داشته و ضریب فزاینده نقدینگی نیز به محدوده 7.5 واحد رسیده است.

اما امروز، هشت روز بعد از انتشار از سوی بانک‌مرکزی، روحانی در جلسه هیات دولت آماری متفاوت ارائه داد و گفت: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که رشد پایه پولی در پنج ماهه اول امسال نسبت به آخر سال گذشته معادل ۲.۹ درصد بوده و این بیانگر مسیر صحیح و درست حرکت اقتصادی کشور است.

حالا سوال این است که پایه پولی دقیقا چقدر رشد داشته است؟ کدام آمار درست است و کدام یک دچار اشتباه شده‌اند، رئیس‌جمهور یا رئیس کل بانک مرکزی؟

برای مطالعه بیشتر درباره رشد نقدینگی، پایه‌پولی و تبعات آن به گزارش تکرار تورم بالای 30 درصد و رویای بر باد رفته بانک مرکزی / دلار 25 هزار تومانی باز می‌گردد؟ مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.