کد مطلب: ۱۶۱۱۹۸

رشد ۱۹۰ واحدی شاخص بورس در پنجمین روز هفته

رشد ۱۹۰ واحدی شاخص بورس در پنجمین روز هفته

در پنجمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۹۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۸۵ هزار و ۸۱۹ واحدی بالا رفت.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۱۹۰ واحد رشد کرد و تا تراز ۸۵ هزار و ۸۱۹ واحدی بالا رفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۶.۷ واحدی همراه شد و تا عدد ۱۸ هزار و ۷ واحدی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز پس از ۲۳۵ واحد افزایش تا رقم ۹۳ هزار و ۳۵۸ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک ۱۰۲ و ۵۷۴ واحد رشد کرد.

در معاملات امروز توسعه معادن و فلزات، آسان‌پرداخت پرشین و معدنی و صنعتی گل‌گهر به ترتیب ۵۰، ۳۱ و ۳۰ واحد تاثیر مثبت در دماسنج بازار سرمایه بیشترین نقش افزاینده را روی شاخص داشتند. در طرف مقابل معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران سعی کردند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی ۲۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان در ۲ هزار و ۹۳۳ نوبت دادوستد شد. در این گروه قیمت نهایی سهم‌ها نوسان چندانی نداشتند و کمتر از یک درصد به سمت بالا یا پایین نوسان کردند.

در اکثر نمادهای گروه محصولات شیمیایی نیز نوسان قیمت پایانی سهم عموما به یک درصد نمی‌رسید. در این گروه ۱۵ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین در گروه قند و شکر ۱۱ میلیون سهم با قیمت مجموعا بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۱۸۹۴ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. در این گروه اکثر نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۳۰۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۸۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات نیز رقم ۶۵ هزار و ۱۲۳ نوبت را تجربه کرد.

امروز نماد سرمایه‌گذاری خوارزمی با حجم معامله ۱۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد و سایپا نیز پس از آن با حجم معامله ۵۶ میلیون سهم دومین نماد پرحجم در معامله امروز بورس تهران بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۷ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۱۹ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات عدد ۵۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار در نوسانات آیفکس فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون و صنایع ذوب‌آهن اصفهان بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.