کد مطلب: ۳۹۸۰۹۲

رشد ۰.۴ درصدی قیمت نفت / تولید اوپک برای اولین بار از ابتدای سال افزایش یافت

رشد 0.4 درصدی قیمت نفت / تولید اوپک برای اولین بار از ابتدای سال افزایش یافت

هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات امروز 0.4 درصد رشد کرد. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد، میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست برای اولین بار در سال جاری افزایش یافته است.

توئیت‌های هشدارآمیز دونالد ترامپ در مورد مذاکره با چین از یک‌سو و کاهش در بخش تولید آمریکا بار دیگر آسیب‌های جنگ تجاری را برجسته کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد این اولین افت در بخش تولید آمریکا از سال 2016 تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ ، قیمت نفت که از اواخر ماه آپریل به بالاترین سطح خود در سال جاری رسیده بود تحت تاثیر جنگ تجاری افتی حدود 18 درصد را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نگران آهسته‌ شدن رشد اقتصادی و رکود به دنبال وضع تعرفه‌ها و مناقشات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان هستند.

دونالد ترامپ روز گذشته در حساب توئیتری خود نوشت: ما در مذاکرات با چین خوب عمل می‌کنیم. هر چند اطمینان دارم که آنها علاقمند به توافق با دولتی جدید هستند و به همین دلیل می‌توانند به کلاهبرداری از آمریکا ادامه دهند.

او در این زمینه هشدار داد که اگر آمریکا و چین اختلافات تجاری خود را حل‌وفصل نکنند و او پیروز انتخابات سال 2020 شود، توافق پکن و واشینگتن سخت‌تر خواهد بود.

از سوی دیگر، گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست برای اولین بار در سال جاری افزایش یافته است.

این در حالی است که اوپک و کشورهای غیراوپک به رهبری روسیه در ماه دسامبر توافق کردند تا تولید روزانه خود را تا ماه مارس 2020 در مجموع 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. سهم اوپک از این کاهش 800 هزار بشکه در روز است اما کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا از اجرای این توافق معاف هستند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.4 درصد رشد، به 58.50 دلار رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا هم با 0.5 درصد افزایش با قیمت 54.19 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.