کد مطلب: ۱۶۸۰۹۳

رشد ۱۹۵ واحدی شاخص کل بورس

رشد 195 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته (چهارشنبه) با کمک شرکت‌های پتروشیمی 195 واحد رشد کرد و در ارتفاع 87 هزار و 844 واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته (چهارشنبه) با کمک شرکت‌های پتروشیمی 195 واحد رشد کرد و در ارتفاع 87 هزار و 844 واحدی ایستاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازار سرمایه، 832 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش2490 میلیارد ریال در 60 هزار نوبت دادوستد شد و شرکت‌های پالایشی بر مدار رشد بودند.

امروز شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز روز مطلوبی را پشت سر گذاشت؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت‌های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می‌گذارد 62 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می‌شود، 49 واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم‌وزن) که بیان‌گر سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است، نیز 37 واحد رشد داشت و شاخص آزاد شناور که بیان‌گر آن بخش از سهام شرکت‌هاست که قابل معامله در بورس باشد، 254 واحد افزایش یافت.

شاخص بازار اول که به شرکت‌هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 242 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم بورس 132 واحد عقب‌گرد داشت.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد معاملاتی معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل)، ارتباطات سیار ایران (همراه) و ملی صنایع مس ایران (فملی) با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص کل بورس شدند.

فرابورس

در بازار فرابورس شاخص کل 2.5 واحد رشد کرد و به عدد 975 واحد رسید که ناشی از معامله 278 میلیون ورقه به ارزش 2260 میلیارد ریال بود.

نمادهای سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس( زاگرس) با رشد خود شاخص آیفکس را بالا بردند و در مقابل پتروشیمی مارون (مارون) و سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب) با افت خود، از رشد بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کردند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.