کد مطلب: ۱۶۷۵۵۲

رشد ۶۰ واحدی شاخص کل بورس

رشد 60 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز با رشدی کم‌رمق، تنها 60 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 87 هزار و 477 واحدی رسید.

شاخص کل بورس امروز با رشدی کم‌رمق، تنها 60 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 87 هزار و 477 واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار سرمایه 846 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 193 میلیارد تومان در 61 هزار نوبت دست به دست شد.

بررسی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نشان می‌دهد، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت‌های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می‌گذارد، 19 واحد افزایش یافت و شاخص کل (هم‌وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می‌شود، 11 واحد رشد کرد.

شاخص قیمت (هم‌وزن) که بیان‌گر سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است، نیز 8 واحد رشد داشت و شاخص آزاد شناور که بیان‌گر آن بخش از سهام شرکت‌هاست که قابل معامله در بورس باشد، 40 واحد افزایش یافت.

شاخص بازار اول که به شرکت‌هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 116 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم بورس 260 واحد عقب‌گرد داشت.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ایران خودرو (خودرو) و شبدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل بورس داشتند اما در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) و معادنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص کل شدند.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی روی رقم 969 واحد ایستاد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.