خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۵۳۳۲

روحانی:

تحریم‌ها به‌زودی برداشته می‌شود/ مردم به آینده امیدوارند

تحریم‌ها به‌زودی برداشته می‌شود/ مردم به آینده امیدوارند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها به‌زودی برداشته می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹، به‌رغم کرونا و جنگ اقتصادی بیشتر شده است؛ بنابراین مردم به آینده اقتصاد، کشور، تولید و صادرات، صد در صد امیدوار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین افتتاح طرح‌های ملی و در حاشیه افتتاح از طرح‌های سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، پس از ارائه گزارش دبیر شورای عالی مناطق آزاد، گفت: با توجه به گزارش شما، فعال شدن بورس بین‌الملل و همچنین بانک اختصاصی و آفشور می‌تواند سه طرح مهم برای تحول در مناطق آزاد باشد که همه موارد را دنبال کنید و دولت هم برای به ثمر نشستن زودتر این طرح‌ها کمک خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌های افتتاح شده منطقه ارس گفت: سال ۹۸، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، شش هزار میلیارد تومان برای منطقه ارس سرمایه‌گذاری شده است و این نمونه بارز شکست آمریکا در جنگ اقتصادی است. هر کجا که سر بزنیم می‌بینیم سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به‌رغم کرونا و جنگ اقتصادی بیشتر شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: بنابراین مردم به آینده اقتصاد، کشور، تولید و صادرات صد در صد امیدوار هستند چون این بخش خصوصی است که برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: شاید بگویند دولت اراده کرده و تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری کند اما وقتی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند به معنای این است که جامعه و ملت ما به آینده کشورشان امیدوار هستند.

تحریم‌ها به‌زودی برداشته می‌شود

رئیس‌جمهور افزود: مطمئنم بعد از برداشتن تحریم که به زودی برداشته می‌شود، روابط ما با آذربایجان گسترده می‌شود. تصمیمات مهمی با رئیس‌جمهور آذربایجان اتخاذ کرده‌ایم و همه این تصمیمات به دلیل تحریم کمی با کندی مواجه شده بود که همه اینها اجرایی و عملیاتی می‌شود و مردم شاهد تحول بسیار مثبتی در مناطق مرزی شمال غرب کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: هر روز شاهد افتتاح بسیار بزرگ در مناطق آزاد هستیم. کیش جزو مناطقی است که سرمایه‌های بسیار بزرگی در آنجا انجام شده است و باز هم استعداد بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری بیشتر دارد و می‌تواند منطقه بسیار مهمی در مناطق آزاد جنوب کشور برای جذب سرمایه خارجی باشد.

روحانی ادامه داد: مطمئنم دولت سیزدهم همانند دولت یازدهم و دوازدهم به مناطق آزاد برای توسعه ایران عزیز کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.