خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۴۰۷۴

رفع تصرف از ۵۸ هزار مترمربع اراضی ملی فیروزکوه

رفع تصرف از ۵۸ هزار مترمربع اراضی ملی فیروزکوه

رئیس ­اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: با هدف حفظ و حراست از انفال ۵۸ هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان از ابتدای امسال رفع تصرف شده است.

جمشید جویباری ­­افزود: 55 هزار مترمربع از این اراضی شامل 9 مورد تخلف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد و حدود 3 هزار مترمربع دیگر این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی بازپس‌گیری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی عرصه‌های منابع طبیعی را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های ملی یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما در مجموعه منابع طبیعی به شمار می‌آید که در این خصوص همکاری و همیاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط را می‌طلبد.

این مقام مسئول با توجه به آغاز فصل گرما و سفرهای تابستانی توصیه‌هایی را ابراز داشت و در همین ارتباط از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: به دلیل در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا و تراکم گیاهی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی ضرورت ایجاب می‌کند به هنگام مراجعه به این عرصه‌ها ضمن رعایت نکات ایمنی، حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.