کد مطلب: ۳۹۱۱۰۴

رقبای هیوندا النترا در بازار جهانی را بیشتر بشناسیم

رقبای هیوندا النترا در بازار جهانی را بیشتر بشناسیم

با توجه به اینکه قیمت هیوندا النترا در بازار در حدود ۳۸۰ میلیون تومان است، پیدا کردن رقیب در آن در بازارهای خوب جهانی چندان سخت نیست و گزینه‌های مختلفی وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، می‌توان به این نکته هم اذعان کرد که کیفیت این خودروها در سطح برخی از برندهای معروف دنیا نیست و شاید بهتر باشد که در همان حوزه شرق آسیا بگردیم. بنابراین با در نظر گرفتن آمار خرید و فروش هیوندا النترا و رقبای آن، در این مطلب سه رقیب مستقیم برای آن پیدا کرده‌ایم.

پس اگر به فکر خرید هیوندای النترا هستید، کمی صبر کنید تا در این مطلب رقبای آنها را هم معرفی کنیم و شما بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنید.

کیا سراتو 2017

بدون شک کیا سراتو ۲۰۱۷ یکی از اصلی‌ترین قبای هیوندا النترا در بازار است. طراحی خارجی و ظاهری بدنه این خودرو برتری چندانی نسبت به النترا ندارد و حتی به نظر می‌رسد که در برخی موارد نسبت به النترا ضعف دارد. از لحاظ قیمت در بازار هم می‌توان قیمت کیا سراتو ۲۰۱۷ را در حدود ۴۰۰ میلیون تومان ذکر می شود که نسبت به هیوندا در یک محدوده قیمتی هستند.

در کیا سراتو از یک موتور با حجم ۲ لیتر استفاده شده است که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۶۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن ۲۰۹ نیوتن متر است. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو بوده و از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک بهره می‌برد.

برای رساندن سرعت کیا سراتو از صفر تا صد کیلومتر در ساعت شما به زمانی معادل با 10.5 ثانیه نیاز دارید و حداکثر سرعت گزارش شده برای آن ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. در ضمن مصرف سوخت آن هم در حالت ترکیبی 8.4 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

331

مزدا 3

گزینه دوم مزدا ۳ است که می‌توان آن را یک رقیب خطرناک در بازار خرید و فروش هیوندای النترا در نظر گرفت. مزدا ۳ از لحاظ ظاهری برتری‌های بیشتری نسبت به النترا دارد و طراحی نمای بیرونی آن جذاب‌تر است. بیننده در همان نگاه اول می‌تواند یک چهره خندان کارتونی در مزدا ببیند که این برای جذاب‌تر کردن خودرو بسیار مهم است.

طراحی بدنه مزدا به مراتب عضلانی‌تر است و بیشتر به یک خودروی اسپرت شباهت دارد.

حجم پیشرانه استفاده شده در مزدا ۳ تفاوتی با حجم موتور هیوندا النترا ندارد و ۲۰۰۰ سی سی است. این موتور دارای چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده که حداکثر قدرت آن ۱۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم ۱۸۷ نیوتن متر است.

در مزدا ۳ از یک جعبه دنده ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده می‌شود و شتاب آن هم در حدود 9.2 ثانیه اندازه گیری شده است. مصرف سوخت مزدا ۳ چندان بالا نیست و در هر حد 7.6 در هر صد کیلومتر است. با این تفاسیر مزدا ۳ یکی از مهمترین گزینه‌هایی است که احتمالاً شما را در خرید هیوندا النترا مردد می‌کند.

334

میتسوبیشی لنسر 1800

میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ در سال ۲۰۰۸ طراحی شده است و همان الگوی قدیمی در طراحی بدنه آن وجود دارد. میتسوبیشی به مراتب ساده‌تر از هیوندا النترا است و به همین دلیل از لحاظ ظاهری نمی‌تواند رقیب چندان خطرناکی برای آن به شمار آید. در حال حاضر قیمت میتسوبیشی لنسر در بازار در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است که از لحاظ قیمتی هم یک رقیب مستقیم برای النترا محسوب می‌شود.

از لحاظ فنی، پیشرانه استفاده شده در میتسوبیشی لنسر ۱۸۰۰ حجمی معادل با ۱۷۹۸ سی سی دارد که ۴ سیلندر و شانزده سوپاپ در آن استفاده شده است. این موضوع باعث شد که قدرت تولیدی موتور ۱۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۷۶ نیوتن متر باشد. در میتسوبیشی از یک جعبه دنده CVT استفاده شده است و این باعث بالا رفتن شتاب خودرو تا 11.5 ثانیه می‌شود. در ضمن مصرف سوخت میتسوبیشی در حالت ترکیبی هم 6.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

بنابراین با مقایسه قیمت هیوندای النترا با سایر گزینه‌ها و همچنین در نظر گرفتن مشخصات فنی آنها می‌توان ادعا کرد که النترا در بازار شانس موفقیت بالایی دارد و به همین دلیل آمار خرید و فروش آن به اندازه کافی بالاست. البته این به معنی نادیده گرفتن نقاط قوت سایر خودروها نیست و هر کدام از آنها از جهات مختلفی می‌توانند برتری خود را نسبت به النترا نشان دهند.

منبع: ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.