کد مطلب: ۵۳۷۲۴۷

پاسخ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت‎‌نیوز

رنو در راه ایران است؟

رنو در راه ایران است؟

برخی رسانه‌ها از تولید مشترک خودروسازان ایرانی و اروپایی خبر می‌دهند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: رنو به دلیل ورشکستگی در بازار جهان تمایل به حضور دوباره در بازار ایران دارد اما باید نتیجه مذاکرات وین مشخص شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخبار مذاکرات وین زمزمه‌های از سرگیری تولید مشترک با خودروسازان اروپایی را سر زبان انداخته است اما این خبر چقدر واقعیت دارد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش به تجارت‎‌نیوز گفت: رنو در بازارهای خارجی به سمت ورشکستگی پیش رفته است و این خودروساز تمایل زیادی برای بازگشت به بازار ایران دارد اما باید دید که مذاکرات وین به کجا خواهد رسید؟

البته مهدی دادفر تاکید کرد: سیاستمداران برای تولید مشترک باید قواعد بین‌المللی را رعایت کنند، چرا که شریک اصلی خودروسازان اروپایی آمریکایی‌ها هستند. بنابراین یکی از پیش‌شرط ها برای تولید مشترک با ایران رعایت قوانین بین‌المللی از جمله برداشتن تحریم‌های بانکی است.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، تا زمانی که این پیش‌شرط‌ها رعایت نشود، خبری از تولید مشترک هم نیست.

دادفر گفت: طبق بررسی‌ها بازار خودروی ایران سالانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد. بنابراین با چنین تقاضای بالایی اکثر خودروسازان تمایل دارند که به بازار خودرو ایران بازگردند.

چندی پیش دنیای اقتصاد هم از آماده‌باش رنو برای بازگشت به ایران خبر داد. این روزنامه نوشت:«همراه با قوت گرفتن احیای برجام ، برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو از احتمال بازگشت «رنو» به خودروسازی ایران خبر می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه فایده رنو در راه ایران؟
    وقتی خودرویی قیمتش 60 میلیون هم نیست ولی یک میلیارد فروخته میشه میخوام آتیش بگیره هرچی خودرو داخلی و خارجیه.

  • ناشناس

    ما مصرف می کنیم آنها سود ها سود؟!

  • ناشناس

    آدم خیلی باید پست باشه که دوباره باشرکتهای خودرو ساز فرانسوی که عهدشکن هستند و چندین بار به ایران و ایرانی لطمه زدند دوباره شریک بشه.یا شاید هم دارند از یه آخور میخورند

  • ناشناس

    واقعا بدبخت تر از ما توی کره ی خاکی نیست.هرچی بنجله برا ما بدبختها?

  • ناشناس

    اومدن خودروسازان خارجی خوبه خیلی هم خوبه. البته اگر مافیای خودرویی کشور بگذاره‌. هموطن هایی هم که دم از بی وفایی رنو و پژو می زنن ایا نمی دانند همه شرکتها حتی بنجول سازهای چینی هم در زمان تحریف بی وفایی کردند و رفتند؟!!

  • ناشناس

    خودروی رنو از ماشینهای چینی و تولید داخل خیلی بهتر است . استحلاک خیلی کمی دارند ایمنی بالا دارند .

  • ناشناس

    درسته خیلی خوب وخوشحال کننده نیست ولی رنو هرچی باشه از پراید وپژوهای خودمون بهتره وشتاب واستحکام بالاتری داره

  • ناشناس

    هرزمان مافیای خودروموقعیت خودراواگذارکندمیتوان امیدبتوسعه تولیدباکیفیت امیدداشت.رنوهم ازاین قاعده جدا نیست کنند.

  • ناشناس

    خدا کنه خودرو سازان خارجی بیان تا بساط این خودرو سالار داخلی ر جمع کنن این همه جفا در حق مردم نکنن

  • ناشناس

    رنو یا هرچیز دیگری بیاد قطعا قیمت بسیار بالاتری نسبت به خودروهای داخلی ارائه میشه و برای رضای خدا نمیاد خودرو بفروشه میاد که سود کنه و قطعا میاد که بندازه