کد مطلب: ۸۰۶۲۰۶

حضور هیات تجاری عربستان در ایران

حضور هیات تجاری عربستان در ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از حضور تجار عربستان سعودی در نمایشگاه دستاوردهای صادراتی ایران خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی صفری در نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در این نمایشگاه 750 شرکت داخلی اعلام آمادگی کرده‌اند و محصولات و ظرفیت‌های خود را ارائه خواهند داد. از 60 کشور دنیا نیز شرکت‌هایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این نمایشگاه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم، توسعه تجارت غیر نفتی است، بیان کرد: وزارت خارجه در سال‌های گذشته تلاش کرده که تمام ظرفیت‌های خود را در این حوزه به کار گیرد و استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها نیز در این حوزه اهمیت فراوانی دارد. در نمایشگاهی که در روزهای آینده برگزار خواهد شد، شرکت‌هایی از روسیه، چین، امارات متحده عربی و کشورهای منطقه حضور دارند و از صنعت، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و لوازم خانگی نیز می‌توان به بخشی از حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد که در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون وزیر خارجه، درباره شرایط حضور عربستان سعودی در این نمایشگاه نیز گفت: مقدمات حضور یک تیم تجاری از عربستان سعودی فراهم شده و در حال تلاش هستیم که در کنار سفارت، کنسول‌گری‌های دو کشور نیز فعال شوند تا همکاری‌های تجاری گسترده‌تر شود.

در ادامه این نشست، مهدی ضیغمی، معاون سازمان توسعه تجارت نیز اظهار کرد: این نمایشگاه پس از پنج سال وقفه برگزار خواهد شد و تلاش شده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور برای پذیرایی از هیات‌های اقتصادی بهره گرفته شود.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود که در این نمایشگاه بین پنج تا 10 هزار تاجر خارجی حاضر شوند و برای پذیرایی از آنها یک فضای نمایشگاهی بیش از 30 هزار متری در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده، تاکید کرد: ما محدودیت‌هایی نیز داشته‌ایم که تلاش می‌شود در برنامه سال آینده جبران شود اما در این تردیدی وجود ندارد که در بخش‌های مختلف اقتصادی از صنعت و بازرگانی و خدمات، زیرساخت‌های لازم برای نمایشگاه به وجود آید و امیدواریم که با حضور کشورهای مختلف از منطقه و همسایگان گرفته تا کشورهای اروپایی، تجربه خوبی به وجود آید و در نهایت امکان توسعه تجارت و رشد اقتصادی برای این فراهم شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.