کد مطلب: ۳۲۷۷۶۷

اتهام تقلب به بخش تولید

افت کیفیت، کاهش حجم تولید و افزایش قیمت کالاها سه معضل اصلی بازار مصرف کشور است.

به گزارش تحارت‌نیوز، افت کیفیت، کاهش حجم و افزایش قیمت کالاها سه معضل اصلی بازار مصرف شده است. با افزایش قیمت ارز و تأثیر پذیری تمام کالاها قدرت خرید مردم در مقایسه با سال گذشته کاهش قابل توجهی یافته است. از این‌رو خیلی از مردم به دنبال کالاهایی هستند که قیمت تمام شده پایین تری دارد.

تولیدکنندگان نیز به دلیل نداشتن مواد اولیه، زیان خطوط تولید، ناتوانی در خرید مواد اولیه به واسطه افزایش قیمت ارز، سخت‌تر شدن جابه‌جایی پول با کشورهای تولیدکننده مواد اولیه و برخی هم با هدف سودبری سه معضل بازار را برای مصرف‌کنندگان رقم زدند.

خیلی از شهروندان از این‌که قیمت کالاها در حال افزایش است و هیچ نظارتی روی قیمت‌ها وجود ندارد بارها گلایه و در فضای مجازی هم از سفره‌های خالی خود فیلم‌هایی را منتشر کردند. در مقابل؛ تولیدکنندگان توپ را به میدان دولت می‌اندازند و می‌گویند خبری از ارز نیما و سنا نیست و تمام صحبت‌ها در حد شعار است. برخی دیگر هم که مشمول قیمت‌گذاری نیستند در مراحل مختلف قیمت‌ها را بالا بردند اما همچنان از کیفیت و حجم کالاهای خود می‌کاهند تا اگر قیمت ارز در ماه‌های آتی گران شد، وضعیت مالی شان به هم نریزد.

برخی دیگر از تولیدکنندگان هم از فروش کالا امتناع می‌کنند. از شرکت‌های خودروساز گرفته تا تولیدکنندگان پودر شوینده به بهانه افزایش قیمت، فروش را متوقف کردند. در این میان هم وزارت صنعت روزه سکوت خود را نشکسته است و همچنان از تولیدکنندگان می‌خواهد با ارز 4200 تومان قیمت‌گذاری کنند. این در حالی است که مردم به دنبال شفاف‌سازی قیمت‌ها هستند و این‌که دولت تکلیف را مشخص کند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.