کد مطلب: ۱۲۸۴۴۶

روزنوشت‌های دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه / روز یکم

روزنوشت‌های دهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه / روز یکم

امید می‌رود تصویری که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از آینده اقتصادی کشور ترسیم کرده، محقق شود و کسب‌وکار مالی کشور سالی پرطراوت و پویا را تجربه کند.

دهمین نمایشگاه فاینکس به عنوان بزرگ‌ترین رویداد کشور در زمینه بورس، بانک و بیمه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، در مراسم افتتاحیه علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی، ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه حضور داشتند. رونمایی از تمبر فاینکس بخش دیگری از مراسم افتتاحیه بود.

طیب‌نیا با اشاره به فعالیت‌های دولت برای تقویت نظام بیمه، آینده اقتصادی کشور را روشن توصیف کرد. سیف شفاف‌سازی و کاهش زمینه‌های فساد بانکی را از مهم‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی دانست. ستاری با مثبت خواندن فضای کارآفرینی در کشور، از بنگاه‌های اقتصادی دانش‌بنیان به عنوان آینده اقتصادی کشور نام برد. محمدجواد ظریف نیز از دستاوردهای برجام گفت و بیان کرد که مسیر رسیدن به شکوفایی اقتصادی هنوز ادامه دارد.

از جمله جذاب‌ترین قسمت‌های نمایشگاه می‌شود به برگزاری کارگاه‌های آموزشی گوناگون اشاره کرد. در این کارگاه‌ها علاقه‌مندان با بورس، ابزارهای مالی و معاملات آتی و سهام آشنا می‌شوند. در روز اول نمایشگاه این بخش با استقبال خوبی روبه‌رو شد. علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های فروش کتاب با رویکرد اقتصاد و بازار سرمایه منابع مطالعاتی خوبی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. سخنرانی و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها نیز بخش دیگری از وجه آموزشی دهمین نمایشگاه فاینکس بود. توجه به آموزش‌های کودکان و نوجوانان بسیار جالب توجه بود. به خصوص که کودکان به مباحث اقتصادی و مالی علاقه زیادی نشان می‌دادند.

کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های کارگزاری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای ایجاد ارتباط‌های بین شرکتی فراهم کرد. از طرف دیگر با هدف حمایت از اشتغال و تولید، شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به جذب نیروهای فعال علاقه نشان دادند. علاوه بر بانک‌ها، بیمه‌ها و کارگزاری‌ها، حضور شرکت‌های بزرگ کشور مانند ایران‌خودرو و سایپا نیز به عرضه فرصت‌های شغلی کمک کرد.

یکی از بخش‌های قابل توجه نمایشگاه حضور شرکت‌های استارتاپی در قالب نمایشگاه فین استارز بود. شرکت‌هایی که با کمترین دارایی فیزیکی و با تکیه بر ایده و دانش، شانه به شانه شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای و بانکی فعالیت می‌کنند و بخش مهمی از بازار مالی کشور را تشکیل می‌دهند. فضای کارآفرینی و به ثمر نشستن رویاهای بلندپروازانه جوانان خلاق و فعال، طراوت خاصی به روز اول نمایشگاه فاینکس بخشید. حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی از علاقه حضور سرمایه‌های بین‌المللی در بازار کشور خبر می‌داد. بازدیدکنندگان از فرصت پیش آمده در این نمایشگاه نهایت استفاده را کردند و با خدمات و امکانات شرکت‌های ایرانی برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در بازار کشور آشنا شدند.

عرضه و معرفی نرم‌افزارها، ابزارهای دیجیتال و سایت‌های مالی از بخش‌های پررونق نمایشگاه بود. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توانستند با فضای مدرن کسب و کار در بازار مالی آشنا شوند و به جدیدترین فناوری‌ها دست پیدا کنند. همچنین غرفه‌های فروش تجهیزات و ملزومات اداری با استقبال شرکت‌هایی مواجه شد که در حاشیه نمایشگاه می‌توانستند از نزدیک با تامین‌کنندگان تجهیزات اداری آشنا شوند.

یکی از حاشیه‌های نمایشگاه تجمع اعتراضی گروهی از سپرده‌گذاران بود که شعارهایی علیه سازمان بورس سر دادند و به فسادهای مالی موجود در این سازمان اعتراض کردند. این تجمع بدون دردسر خاصی پایان گرفت، اما صدای اعتراضشان به گوش وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس رسید.

در مجموع فضای دهمین نمایشگاه فاینکس مثبت بود و علاقه عمومی برای سپرده‌گذاری در بازار سرمایه به وضوح دیده می‌شد. امید می‌رود تصویری که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از آینده اقتصادی کشور ترسیم کرده، محقق شود و کسب‌وکار مالی کشور سالی پرطراوت و پویا را تجربه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.