کد مطلب: ۱۵۹۳۲۱

روسیه به دنبال صادرات گاز اقلیم کردستان عراق به اروپا

روسیه به دنبال صادرات گاز اقلیم کردستان عراق به اروپا

شرکت روس‌نفت روسیه از برنامه خود برای همکاری با مقامات اقلیم کردستان عراق و صادرات گاز این منطقه از طریق یک خط لوله به اروپا خبر داد.

شرکت روس‌نفت روسیه طی بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد، از برنامه خود برای صادرات گاز اقلیم کردستان عراق به ترکیه و اروپا خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شرکت در این بیانیه آورده است که قرار است با همکاری مقامات اقلیم کردستان عراق، گاز این منطقه را از طریق یک خط لوله که در سال 2019 به بهره‌برداری خواهد رسید به ترکیه و اروپا منتقل کند.

روس‌نفت تاکید کرد: مذاکراتی در زمینه تامین مالی ساخت این خط لوله توسط روس نفت با مقامات کردستان عراق و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

این شرکت روسی افزود: انتظار می‌رود قراردادهای جداگانه‌ای برای ساخت خط لوله و انتقال گاز کردستان عراق به اروپا تا پایان سال جاری بین دو طرف امضا شود.

روس‌نفت معتقد است ساخت این خط لوله نه تنها می‌تواند شرایط را برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های برق منطقه فراهم کند بلکه این فرصت را ایجاد خواهد کرد که حجم قابل توجهی از سوخت از کردستان به ترکیه و بازارهای اروپایی صادر شود.

ظرفیت این خط لوله 30 میلیارد متر مکعب گاز در سال اعلام شده است.

قرار است شبکه خط لوله انتقال گاز کردستان عراق تا سال 2019 و به سرعت آماده شده و از سال 2020 صادرات گاز به ترکیه و اروپا را آغاز کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.