کد مطلب: ۲۶۴۶۳۷

روسیه دلار را از قراردادهای تسلیحاتی با هند حذف کرد

روسیه دلار را از قراردادهای تسلیحاتی با هند حذف کرد

مسکو و دهلی‌نو به‌دنبال استفاده از روپیه و روبل در قراردادهای تسلیحاتی خود هستند تا بتوانند تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

روسیه و هند به دنبال کنار گذاشتن دلار در قراردادهای تسلیحاتی خود و استفاده از روبل و روپیه به جای آن هستند تا بتوانند با موفقیت تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این گزارش آمده است: تحریم‌های بانکی آمریکا اجرای قرارداد دفاعی 2 میلیارد دلاری بین روسیه و هند را مختل کرده و دو کشور قصد دارند با استفاده از ارزهای ملی خود و حذف دلار این مشکل را مرتفع کنند.

هند از دهه 1960 میلادی تاکنون یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات روس بوده و حدود 65 میلیارد دلار از این کشور سلاح خریده است.

در حال حاضر حجم قراردادهای تسلیحاتی بین روسیه و هند 12 میلیارد دلار برآورد می‌شود و هند برای خرید سامانه پدافند هوایی S400 به قیمت 5 میلیارد دلار از روسیه اعلام آمادگی کرده است.

اجرای این قرارداد به شدت از سوی آمریکا مورد مخالفت قرار گرفته و آمریکا همان گونه که به دنبال به هم زدن قرارداد مشابه بین روسیه و ترکیه است می‌خواهد این قرارداد نیز به نتیجه نرسد.

در حال حاضر مبادلات تسلیحاتی بین روسیه و هند به دلار انجام می‌شود.

دو کشور راه‌های گوناگونی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا مورد بررسی قرار داده که از جمله آنها مبادله به یک ارز ثالث مثل دلار سنگاپور بوده است.

هم اکنون 2 بانک ویجایا بانک و ایندین بانک در حال مذاکره با سبر بانک روسیه در این زمینه هستند. البته یکی دیگر از راه‌حل‌های دو کشور پرداخت هزینه قراردادها به دلار به شرکت‌های روسی است که تحریم نشدند. البته این تصمیم به دلیل موانع قانونی موجود احتمالا با مخالفت دو کشور روبرو خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.